Valfri MOD får väl flytta de senaste 20 inläggen så de hamnar i rätt tråd ^^
AP har ju på eget bevåg skapat ett par spelvändningar i varje match på senare tiden. Får inte till dribblingarna och då blir det vårdslöst.
Men än värre. I det kritiska 5 mot 6 senast mot Växjö gjorde han ett idiotiskt byte på 3:40 och åkte inte och bytte som de andra trots åtminstone flera möjligheter att göra så. Efter att ha varit inne 2:40 sekunder glider glider han lugnt i mittzon och glider tillbaka i försvarszon när alla de andra byter. 2:50 lägger Lenc ner pucken bakom motståndarmål — AP åker ändå inte och byter. Efter att ha varit inne 3:00 försöker han trött på sig en dibbelräd genom fem motståndare mittzon och tappar pucken. Orkar sedan knappt åka tillbaka till egen zon. Stapplar in när spelet redan pågått ett tag med total-stumma ben. Slutar röra på sig i försvaret. Det är bara ren tur att Växjö inte utnyttjade det.
Det är bland det sämsta beteende av en ledande spelare i så känsligt läge som jag sett på år och dar.
En bra AP är vinner matcher åt oss. AP som i senaste matchen förlorar matcher åt oss.
Så inget konstigt om han skulle användas lite mer sparsamt och får sitta i kritiska lägen.
9 minuter värmning innan lunch och bussresa till Ängelholm.
Där blir man kvar inatt och flyger därifrån upp till Luleå.
Alsing, LaLeggia, Kero, WIN ej på is.
Sean Day åker inte med bussen. Han blir hemma.
Var en kort stund på is idag.
Skulle han känna sig redo på lördag kör man upp han till matchen i Gävle.
Kaski på is, men har en bra bit kvar där.
Hallquisth är däremot tillbaka.
Tedenby helt utanför laget ikväll.
Om man inte får för sig att göra någon ändring på resan ner så är det väl detta laget ikväll.
Dichow
Alnefelt
Fransson Alsing
LaLeggia Sjöholm
Engsund Seppälä
Hallquisth
Luoto Borgström Lyrenäs
Lenc Fisker Ang
Brännström Kero Träff
Reber Tikka WIN
AP
Engsund-fläskläppen i backpar igen. Suck.
9 min på is? Fel?
9 minuters värmning på is
Tack för informationen.
Riktigt tufft tapp med Day i veckan
Haha, knappt värt att byta om ju.
Laget ser bra ut nu. Jag tror att både BL och SN är väldigt delaktiga i allting nu och att AB bestämmer allt mindre själv faktiskt.
En matchvärmning brukar inte vara mycket längre
Sen är det ju alltid så att vissa spelare stannar kvar och tränar lite extra på bl.a skott men själva värmningen är oftast runt 10 min.
OK visste jag inte. Trodde det var typ 30 min i alla fall men blir väl det för de som stannar kvar.
Grymma träningsrapporter från dig, enormt uppskattade!
Någon som såg dagens värming?
Jadå.
Borgström fick en smäll och klev av gårdagens träning. Värmde ej idag och åker ej med till Ö-vik.
Igår och idag tränade Kaski med laget (i röd tröja) och här är förhoppningen att han ska spela i kvalet.
Men vi får se hur resten av veckan och framförallt hur nästa vecka ser ut för han.
Kvalet börjar alltså nästa vecka…
Dichow i mål.
Borgström platsar inte längre, in med Tikka !
Kunde du se var han fick en smäll?
Varför outa det???!
Sorry en lower/upper hade räckt…
No problem, men vi ska inte bjuda Modo-rövarna på något alls
Syns ju lång väg att de är Johan Björk Tänkte på gamla bärare med nr 19 som inte vart fullt så lyckade…
Borgström är undantaget som bekräftar regeln. Nummer 19 är ett jävla skitnummer – i alla fall i HV.
Slut på OT.