Larry Pilut är nog lite för gammal iofs
Ja, annars skulle de väl knappast ha sagt att de gärna jobbade med honom i framtiden?
Nej, antagligen inte. Men jag kan också tänka mig att sportchefer ibland säger saker som låter bra utåt för att ingen inblandad ska behöva tappa ansiktet.
Iofs men tror inte så är fallet här.
Även om Släggia är på ingång nu så tror jag fan inte det är sista gubben Abbott plocka in. Innan transfern stänger i februari så är jag säker på att vi har minst en spelare till i laget.
Nu är OFM, Ang och Laleggia på igång. Tar man även in en bra första center så tror jag det kan lyfta ordentligt.
Om det händer så har han fått nyckeln till skattkistan, mycket möjligt att det är värt det istället för att dansa på en slak lina säsongen ut och se om man faller eller inte.
Tror man underskattar värdet av att vara klar för SHL med lite marginal när man förbereder för nästa säsong. Värt otroligt mycket för att kunna bygga något istället för att lappa och laga…
Ps. Tror för övrigt att Reber kan konkurera ut fisken, iaf om man tittar på prestation istället för att romantisera fiskens förväntningar.
Konkurrera ut Fisken? Hur tänker du där?
Kickade och kickade, han stannade ej kvar. Men kan ju va så enkelt att viss Nubben erbjöd ganska frikostigt i Timrå.
Varför ska Reber konkurrera ut Fisken, det finns ju en hel lista av andra som ska konkurreras ut innan?
Jag tor Lallegia och en kklasscenter komer in. Sen är laget klart och tar SM-guld och slår Rögles rekord med antal vunna matcher i rad
Uttryckte mig lite klantigt, menade att han skulle kunna petat ner fisken ett snäpp i kedjorna om han nu inte föyttas ut på en vinge. Klart att fisken ska centra en kedja före Tikka och Lindbäck.
Frölundas sportchef har alltså utgående kontrakt enligt expressen. Kan en enorm pengapåse och en ny utmaning locka honom hit?
Nä, väntas förlänga till 2029 enligt Madhawk.
Attans, honom hade jag gärna velat ha.
Orkar inte lyssna på Sanny o Svensson-podden. Det är för deppigt men vad föreslog de för byte mellan HV och DIF?
Målvaktsbyte. Dicken till DIF. Sen nån oldtimer till oss.
Dichow mot Andren
Pass på den eller?
Groteskt. Världens bästa målvakter har svackor. Få kan ligga på topp hela tiden ens i NHL.
Med Hugo och Dichow har vi två målvakter som kan vinna ett kval eller slutspelsserie, dessutom Glifford bakom.
Det är bara att vänja sig vid svackor och toppar.