Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Pilut tillbaka?

3 gillningar

Är inte Pilut skadad åtminstone året ut?

jo men till nästa säsong.

Tippar på det och till nästa säsong då.
Är det nåt annat som ryktas in så blir det trångt i leden.
Kanske börja lira med 3 backar och 2 Forwards?
:wink:

1 gillning

Om man skall presentera en klassback nästa vecka, då borde det vara någon som skall förstärka i år?

Hörde för övrigt från en vän med insyn att Kaskis säsong kan vara körd.

5 gillningar

Ja, det låter mer rimligt i så fall. Tolkade ryktet som att det var en klassback in från och med nästa vecka, men insåg att det inte stod så i inlägget.

Det som ändå skulle kunna tala för en back som ansluter under denna säsong är att det verkar gå dåligt med Kaskis rehab.

Då borde det ju vara nu, ja. Det är säkert inte Mikko Lehtonen men jag slänger in hans namn ändå. LaLeggia kanske?

3 gillningar

Släggan?:thinking:

2 gillningar

Ja släggan låter faktiskt realistiskt.

5 gillningar

Fan det kan nog vara släggan nu när jag tänker till, kaski är ju långt bort och vi behöver någon som kan smälla från blå!!!

5 gillningar

Han smäller ju bra mycket bättre från blå än Kaski.

2 gillningar

Om jag förstått rätt var det Abbott som värvade Laleggia från AHL till att börja med så kanske inte omöjligt att de återupptagit kontakten.

Var väl även CB som kickade Joey från Rögle?

Var det inte Timrå han fick sparken från? Hittade detta på Rögles hemsida:

"LaLeggias kontrakt med Rögle löpte ut efter den femte finalmatchen mot Växjö Lakers, ett kontrakt som inte förlängs.

– Joey gjorde ett väldigt bra jobb förra säsongen efter att han kommit in sent till oss. Han var väldigt värdefull och gjorde det bra som både back of forward. Vi önskar honom all framgång när han nu går vidare, och vi hoppas att vi får chans att jobba med honom i framtiden, säger Chris Abbott."

Kanske handlade om att Timrå bjöd högre?

2 gillningar

Så säg att det är Laleggia och sen ytterligare en top center ska in, eller var ang top centern?
Kommer spränga budgeten garanterat då om det ska in två till!

1 gillning

Hellre ett stort minusresultat och plats i SHL 25/26 än ett plusresultat och plats i HA 25/26…

19 gillningar

Om ryktet nu stämmer är min gissning ett långtidskontrakt på Larry. Med förhoppning om att han kan spela i slutet av säsongen.

2 gillningar

ja, samtidigt så kliver väl försäkring in och tar kaskis kostnad, det finns väl sådana funktioner?

1 gillning

Hv ställde fråga angående jp soffan va brännströms bror heter, han har inte lirat jättemycket NHL direkt denna säsong och är väl i Ahl just nu? Långskott absolut men varför inte :heart_eyes:

Vart står det om något sådant rykte?