Vem är i hemligt möte med HV om sportchefsrollen? Någon med plus?
Snubben från SSK…
Sjukt hemligt möte
Georgsson?
Är väl inte så konstigt att man tar en kaffe med Emil G? Gjort det bra i Västervik med liten budget och gjort det bra i SSK.
Sen är det såklart stor skillnad på HA och SHL.
Sen har jag dålig koll på vilka alternativ det finns därute.
Försiktigt optimistisk.
Kan ju knappast bli värre en Nubben.
Är absolut inget konstigt att ta kontakt med potentiella kandidater till ny SC. Georgsson är garanterat inte den enda man pratar med.
Georgsson och Alavaara känns mest troliga att ta över sportcheferiet
Ja, HV har med säkerhet kollat av tidigt med såväl Georgsson som Alavaara och Tjommen tex, vore väldigt märkligt annars. Vågar man gå på namn som Hall, Daniel Stolt tex? Bom-Bom? Finns ju ett gäng intressanta, men kanske inte tillräckligt trygga val bakom de “givna”.
Boris “Bom-bom” Becker? Njae…
Tycker dom kan boka in sig i Aftonblaskans konferensrum nästa gång så slipper dom följa efter Hv ledningen med spaningsbuss.
Georgsson känns inte som våran gubbe.
Vill han vara på plats?
Vad kan han bidra med sitt till att bygga lag i SHL?
Köper Georgsson om de är en kille vi ska ha som ass-sc. Inget mer än så. Rutin och ett CV värt namnet vill jag ha in. Tack.
Georgsson bor väl ändå i Småland? Han borde ju kunna vara mycket i Jönköping ändå.
Problemet är att man vet ju inte med säkerhet. Vore ju spännande med Patrik Hall men är det säkert att han är bättre än Alavaara? Den senare hade jag gärna tagit faktiskt.
Håller med. Vi kan inte ta in en till utan erfarenhet från SHL. Det måste vara någon som har ett CV och meriter nu.
Känner ju rent spontant att man vill ha sportchef som jobbar på plats i garden, Georgsson är väldigt hemma kär och vill jobba hemifrån vilket känns lite oproffsigt, men han kan kanske tänka sig flytta till Jönköping osv. Jag tror mer på Alavaara gjort det riktigt bra i tyska ligan och sett till att dem är i toppen varje år plus mer erfarenhet.
Tycker det där är beroende om man ska ha en sportchef eller en GM, en GM kan jag tycka kanske ska vara på plats då den ska täcka mer än bara Herrlaget. Men är det bara för herrlaget så tycker jag inte den behöver springa i garden hela tiden
Mitt förslag
GM - någon med stor erfarenhet av elit hockey, både herr , dam och junior. Driva hela maskineriet
Sportchef ( georgesson) sköter rekryteringen av spelare till herr och stöttar för rekrytering inom dam.
Ass sportchef - kollar mycket hockey , bidrar med sitt till rekryteringar. Kan sina stats och gör analyser av spelare ihop med nuvarande scout/ videocoach.
Kanske, kan tycka att en sportchef ska vara ute och kolla mycket hockey och då spelar det mindre roll vart man utgår från. Sen givetvis finns det arbetsuppgifter som kräver att han är på plats men där tror jag han är professionell nog att förstå detta.
EDIT: sen säger jag inte att Georgsson är bäst man för jobbet, tycker bara att vart han jobbar från spelar mindre roll. Det är dessutom kortare pendling från Västervik eller var det nu var han bodde.
Menar såklart inte att han behöver jobba kontorstider i garden 5 dagar i veckan men att ha sin “bas” hemma i Västervik känns sisådär
Vet vi hur upplägget ser ut i Södertälje just? Hur många dagar han är på plats osv? Kan vara relevant att veta hur mycket han är “hemma” så att säga.