Kanske ringa honom o fråga?
Stod i någon artikel härom veckan att han övernattar i Södertälje 4 dagar i veckan.
Det vill säga han kommer dit på måndag morgon och åker hem på fredag eftermiddag. Är inte det rätt rimligt?
Sköter en sportchef sitt jobb professionellt ger jag blanka fan i om han är i arenan hela veckan eller inte. Är han rätt man så köper jag det. Inget att passa på eller vara kräsen åt. Har han färdigheter som gör HV bättre?
Tänker inte lägga in detta icke problemet i ekvationen.
Tycker Georgsson vore ett mycket bra val. Duktig lagbyggare bevisligen och det är samma sport i HA som SHL. Ung och hungrig, på väg uppåt helt enkelt. Hellre det än en trött tjomme!
Lite som Anton Bengtsson då.
Jo, jag håller med. Ser inga större problem med det heller. Men tar man Georgsson behöver man även anställa en GM som tar det övergripande ansvaret samt dam och juniorsidan, det är just detta han inte vill ha hand om i SSK utan vill fokusera på a-laget.
Att bygga relationer med sina bra spelare är avgörande för att få till fördelaktiga kontrakt. Om du inte har en personlig relation handlar allt om pengar och karriärmöjligheter.
Tycker det är extremt viktigt att GM har en kontinuerlig dialog med våra spelare och är närvarande.
En annan del är att man inte ska kunna fly från sitt ansvar och skammen genom att åka hem till varken Västervik eller Sundsvall.
Hade Shore avvaktat Linköping lite till om vi haft en GM som han hade haft starka band till? Omöjligt att veta men människor är nästan alltid villiga att göra uppoffringar om man har starka band på jobbet.
Nubben var inte ens på plats till starten av game 7… Sedan bölade han när han kom in och möttes av tidernas snällaste banderoll i slutet.
En scout får bo och verka var han vill men våra högsta chefer ska vara på plats. Det ska finnas en dörr att knacka på för våra spelare.
Dina argument är bra.
Jag tycker dock inte dom är lika viktiga som du påpekar. Han hinner väl bygga band några dagar i veckan genom att vara på plats?
Nu handlar det väl inte om att fly skammen? Utan att han är familjekär och värnar om just dom banden?
Det kanske är jag som har missuppfattat situationen.
Jag tycker det är en bra egenskap.
Men självklart hade det varit bättre att ha en sportchef stationerad i Jönköping på full tid.
Om han checkar av alla andra områden och visar sig vara mest lämpad så tycker inte jag han ska falla på den biten ‘att han åker hem under helgerna’. Att man då tar in ett andrahandsval istället.
Är han den bästa kandidaten så kör.
Håller med i stort, även om vi i Shore-fallet nog hade flyt att han INTE blev kvar i HV så som han presterat i LHC.
Sen är frågan i vilken utsträckning. Om vi pratar 1-2 dagar i veckan som Georgsson behöver jobba hemifrån så borde det inte vara något som helst problem. Skillnad om det vore “Jag sitter alltid hemma men kommer förmodligen till hallen när det är hemmamatch”
Tycker man ska lägga fläsket på Pitlick.
Vi behöver ha in en center som leder detta lag.
Det stora problemet ZZTOP är att jag är helt övertygad om att “köpa in en ledare” är näst intill omöjligt. En ledare är enligt mig mer eller mindre tvungen att vara sprungen ur föreningen.
Det är en svaghet i en förening när Kaptensbindeln delas ut till ett nyförvärv!?!
I vilken annan Elitklubb är det så? Jag vet ingen.
AP som spelartyp är ingen Ledare för ett lag som de andra tar till sig per automatik.
Johan Davidsson blev en ledare. Han blev det för att visade alltid vägen själv.
Den egenskapen har inte alla, som typ AP, bara för att de är väldigt skickliga spelare.
Jag minns när Tedenby debuterade för HV, med galler o allt. Jag minns inte vilket lag vi mötte men i en sargkamp så blev junioren Tedenby rejält manglad. #76 klev resolut in i situationen och tog nacksving på motståndarspelaren för att markera.
När såg vi något sådant senast?
Så att tro att man kan köpa in någon som ska leda laget, ja då kommer man ofta bli väldigt besviken.
Det tar ju inte bort att Pitlick skulle vara en nyförvärv som kan hjälpa till att ösa in poäng.
Hjalmarsson, Strålmann var superproffs men inte fasen lyfte de andra spelare till några höjder vad jag kunde se.
Den enda spelare som gjort det under sin sejour i HV var och förblir Jesse Joensou.
Men såna lirare är inte lediga på marknaden…just för att de är för bra.
Tolkar @ZZTOP som att Pitlick ska leda laget med sin förmåga snarare än att vara en ledare. Begreppsförvirring gällande ordet leda.
Håller annars med om ditt resonemang. Gruppen måste välja sina ledare. Sedan kan man så klart värva tilltänkta ledare som Pilut eller Andersson men därefter behöver de förtjäna titeln över tid.
Det finns olika sätt att leda, så som luoto gör och till viss del ap.
Får man drömma om följande backsida nästa säsong:
Brännström - Pilut
LaLeggia - Alsing
Engsund - Fransson
Hallquist
Väldigt realistisk backsida, inte Brännström men kanske Borgman på den plasten istället???
Öppna plånboken rejält, använd Tikka och locka över Eemeli Suomi.
Byte rakt av och vi behåller 100% av Tikkas lön…… fortfarande en win-win…
Varför skulle Ilves byta bort sin bästa spelare mot Tikka?
I HV:s sists så ska vi definitivt ha en SC som är på plats förutsatt att han inte är iväg och jagar spelare. I en mer ordnad förening så kan man väl acceptera en del arbete hemifrån. Det skiljer lite drygt 30 min restide mellan Vvik - Stälje och Vvik - Jkpg så det spelar antaglingen ingen avgörande roll att Jkpg är i Småland.
En fundering. Har sett lite knorrande från LHC håll över Shores prestationer. Om det skulle vara så att LHC vill göra sig av med honom ska HV vara där och nosa då?