Det beror kanske lite på mentaliteten, hur kroppen mår och hur taggad man är? Och skills såklart
Jag vart sugen på att haka på! Men vill inte tänka på han när jag njuter av livet
Man säger att man letar center men händer det något tro?
Snart är det 2025 och vi ligger fortfarande nästsist.
Kanske prioriterar annorlunda nu när Borgström faktiskt gör det bra på den positionen, både offensivt och defensivt?
Samtidigt så är vi bara en skada bort ifrån fullkomlig katastrof på centersidan.
Kvoten för skador är redan fylld, nu slipper vi dom!
Inte enligt ordförande. Man letar en förstacenter.
Någon som kan sammanfatta kort?
Enda hv-relaterade
Vem är NHL-veteranen?
Mark Pysyk
Pitlick är väl fortfarande ledig?
Just det, han gick till SaiPa i Finland istället.
Ja, det tror jag. Vad fan väntar Abbott på ?
Lyssnade precis på hockeylabbets podd där de tog ut ett SHL lag utifrån spelare med utgående kontrakt baserat på underliggande statistik. Linus Lindström med, tugget var en av SHLs bästa två-vägs centrar.
En del andra intressanta namn som togs ut också, kanske någon för HV?
Rekommenderar en lyssning.
Yes, väldigt intressant. Känns tråkigt att Simon inte är kvar i HVs organisation längre.
Justin Kloos nämner de som sin allra största favorit utan kontrakt inför nästa säsong. Grym spelare på egentligen allt.
Dessutom inte särskilt nöjd med den ekonomiska situationen i Leksand där han är en av spelarna med en ordentlig sign-off. Vore något för HV att knipa till nästa sässe!
Rem Pitlick var alltså lagkamrat med Leon Bristedt på University of Minnesota, inte undra på att han ryktades till Rögle.
Känns som att HVs analytiker varit med en del i den rekryteringen då? Känns som det kan vara en ny väg för HV att värva spelare som faktiskt är bra på pappret he he
Vill minnas att Day också var en “analytiker-rosad” värvning (var väl just Hockeylabbet lyfte fram honom). Så kanske att man jobbar mer på detta vis nu. I Days fall såg det ju verkligen inget vidare ut till en början visserligen, men det blir onekligen bättre och bättre där!
Nu med Liljander vid rodret så hade det ju smakat om han hade kunnat locka hit Pajuniemi och Kuokkanen till nästa säsong. Både sitter förvisso på kontrakt i Schweiz men har väl inte glänst direkt så sannolikheten är väl inte noll.