Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Spelar han SHL så blir de SAIK

Dom lär inte kunna erbjuda den lönen om det blir budkrig. Det är om han tar den klassiska hemmarabatten. Hoppas att HV är ett av lagen som är intresserade

Skellefteå, Örebro och frölunda som är intresserade

SAIK har högre budget än HV, iallafall när det kommer till eget kapital så vitt jag vet. Sen hur mycketdet blir i slutändan med alla sponsorer etc det vågar jag inte säga. Men budget har dom nog.

Edit: Detta är dock för September 2023, men borde inte vara helt åt skogen.

Inte spelarbudget, dom ligger i botten år efter år. Men det är klart att dom säkert kan betala för spetsen i lagbygget.

Har haft lite tråkigt i dagarna och fnulat på hur mitt lag skulle se ut om jag fick välja fritt bland aktiva spelare som gjort minst en match med HV och som inte spelar i föreningen just nu.
Här är mitt lag:

Forwards:

Kevin Fiala (LA Kings) - William Karlsson (Vegas) - Simon Holmström (NY Islanders)

En förstakedja att verkligen dräggla över. Fiala har det mesta i offensiv väg, WK är en av NHLs mest uppskattade tvåvägscentrar och Holmström har verkligen gjort sig ett namn som en hårt kämpande ytter i Islander.

Toni Rajala (Biel-Bienne) - Joel Kellman (Färjestad) - Malte Strömwall (Rapperswil)

Här blir det minsann åka av. Var är defensiven undrar ni? Anfall är bästa försvar svarar jag.

Victor Ejdsell (Bern) - Kevin Stenlund (Utah HC) - Anton Wedin (Timrå)

En tung och jobbig tredjekedja att möta där alla kan både passa och skjuta.

Jesper Fast (Carolina Hurricanes) - Lias Andersson (Biel) - Anton Bengtsson (Rögle)

Fjärdekedjan som tar det största defensiva ansvaret men som också har en offensiv uppsida. Alla spelare i kedjan kan spela högre upp i hierarkin.

Backar:

Mikko Lehtonen (ZSC Lions) - Lawrence Pilut (Lausanne)

Två moderna tvåvägsbackar som båda har en bra förstapass och är stabila defensivt. Båda kan dessutom spela PP.

Oscar Fantenberg (LHC) - Andreas Borgman (Fribourg)

Egentligen samma kommentar som ovan. Förstapassen på båda kombinerat med Borgmans tuffhet gör de till ett ständigt hot i uppspelsfasen.

Martin Fehérváry (Washington Capitals) - Erik Brännström (Vancouver Canucks

Kommer ni ihåg slovaken? Han har nu en tung defensiv roll i Caps och hade axlat den med bravur i HV. Hans defensiva ansvar ger Bränna mer tid för offensiva räder.

Bobby Nardella (Rapperswil) - Emil Andrae (Leigh Valley Phantoms)

Den gode Bobby får gå in som sjundeback och vara beredd att hoppa in vid behov. En framspelare av rang. Tillsamman med Emil Andrae utgör de ett riktigt stabilt fjärde backpar.

9 gillningar

Kul idé men lite OT väl. Rätt okej lag ju, många man glömt bort.

Dreams will be dreams?

1 gillning

Kul idé med litet trendbrott :slight_smile: Antar kriterierna är minst 1 match i A-Laget? Annars hade man ju kunnat plocka ut Bedard. Suttit nu i några år och funderat lite, om inte pandemin kommit. Hade han då gjort som viss Auston Matthews och lirat Europa 1år före NHL äventyret? isf HV tex.

Ah jo men upplevde det inte som drömmar just, eller var det det? :slight_smile:

Ring smejkal han har ju SHL out enligt rykten som stod i tidningarna. Enkelt byte i 2 och ersätt OSL där, sen kan han spela center om nån blir skadad

1 gillning

Liljander letar två klasscentrar till kommande säsong enligt Madhawk. Ska vi säga Kuokkanen och Lias? Dock sitter bägge på kontrakt…

Kuokkanen
Lias
Lindström
Reber

En helt ok centersida. :slight_smile:

6 gillningar

Och där bekräftar det att Lindström är tänkt som 3 center…och att Bengtsson inte är med i leken längre?

Hur vet ni att Lindström inte är tänkt som 2C?
Han är ju inte bekräftad av HV71.

Enligt Media är han klar, sorry

Jag tänker att Madhawk hade skrivit in Lindström då. Två centrar betyder två nya centrar utöver Lindström som jag tolkar det.

Sen är inte Lindström en klass center

Håller med, det var han som avslöjade att LL är klar dessutom.

1 gillning

Nej det tror jag verkligen inte. Max tredjecenter tror jag. Säker på att HV siktar riktigt högt nästa säsong. Nu har vi haft en säsong utan nubben med grymma värvningar till laget. Så denna säsong blir en mellansäsong i mitten som gäller. Nästa säsong är det den absoluta toppen som gäller och då är Lindström max en tredjecenter.

Vi har för mycket pengar låsta i Nubben och Lindbom Allstars. 26/27 kommer vi kunna vara i toppen.

2 gillningar