Det beror på vem den allsvenska spelaren i fråga är.
Har du ett sånt namn så absolut.
Men sett till vad vi lånat in under säsong så har jag svårt att se Önerud göra det sämre, dessutom, gissningsvis för en billigare poäng.
Tycker ni komplicerar detta onödigt mycket. Snackar vi om att ta in en fjärdecenter/13:e forward som troligen lär kosta betydligt mindre en allsvensk sådan - och som dessutom har ett extremt bultande HV-hjärta (vilket det är bristvara på i årets upplaga). Vad är problemet?
Att Önerud inte skulle palla 4-6 minuter och göra det bättre än Tikka. Jag ser det liksom inte.
Önerud hade vi absolut kunnat behålla efter förra säsongen som en utfyllnadsspelare med klubbhjärta men som läget var i somras så var det ju omöjligt utan en utrensning i övrigt.
Vi satt med Tikka, Tedenby, Stakke, Måns, HH samt WIN som AB ville ha in. Alla dessa spelare för fjärdekedjan. Sen tillkom juniorerna HT, HP och Reber. Även dessa spelare då för en fjärdekedja.
Att i detta läge behålla Önerud hade varit märkligt och fel. Hade vi däremot brutit / skickat iväg ex Tedenby, HH, Stakke och Tikka då hade det varit ett alternativ men som situationen var och oviljan att bryta med någon spelare gjorde det omöjligt.
Då förtroendet för spelare som Tikka och Tedenby fortsatt är stort hos AB så har jag svårt att se något hända nu under sista veckan innan fönstret stänger. Kommer det in något så lär det vara något mer spetsigt tror jag än Önerud. Dock tror jag att vissa av våra spelare skulle vara möjliga att skicka iväg till andra klubbar men gäller att vi vill också.
Jag får den uppfattningen att du tror att Liljander ligger på sofflocket och latar sig.
Den chansen är nog ganska liten. Det pågår nog full aktivitet på kansliet nu, så du får vänta med att spy din galla till dess att fönstret är stängt.
Viken enormt spännande vecka vi har framför oss. Transferfönster och ödesmatcher. Förlorar vi mot Timrå och Malmö är det nog kört. Eller så sitter vi där med 2 vinster och några kanonvärvningar så är pratar vi slutspel igen Liljander känner troligtvis att han behöver prestera nu efter förlängningen med Blomman och kritiken mot den.
Sanny tycker vi ska göra… Ingenting.
Anledningen: Det kan förstöra dynamiken.
Vilken dynamik? undrar jag…
Känns som att Sanny (och Sonny) ledsnat på att prata om HV. De har malt på om alla problem i ett par säsonger nu. Så nu har de bestämt sig för att allt är “bra”. Anton är rätt, laget behöver inte förstärkningar etc etc.
Jag tror snarare det handlar om att HV71 som organisation inte går att analysera längre. HV är som en inverterad humla: Föreningen har alla förutsättningar att flyga - men lyckas inte.
Nja, inte riktigt så. Jag får uppfattningen att Liljander och Anton har en ruskig övertro på det vi redan har. Det ligger mycket närmare sanningen än att jag tror att någon latar sig. Att spara på att spy galla känns onödigt då det redan är långt förbi gränsen när de kan anses vara ok iom jumboplats och katastrofalt spel.
Verkar som Önerud ska vara lösningen på våra problem. Jösses! Visst att Önerud kan komma in med attityd. Men killen har inte spelat en minut i år och ska lösa våra problem.
jag har svårt att se att någon tror att önerud ska lösa våra problem. Kan han skapa konkurrens i lina 4 och skicka upp någon/några på läktaren är det en minimal förbättring, men man måste la börja nånstans… Kommer ju inte få in salmela, rajala, christensen direkt även om det hade behövts
Att Önerud ens kommer på tal bevittnar ju hela den hela problematiken bak i tiden fram till idag. När allt kommer omkring, vi sitter i skiten och det är rejält. Att behöva vänta så här länge på något och så är det Önerud som är namnet.
Märk. Det är inte Önerud som människa och spelare jag syftar till utan den sits som HV befinner sig i.
Sinnessjukt om man släpper Önerud i förmån för HH eller Tedenby. Helt vansinnigt och med tanke på att det är HV det handlar om så lär det väl också bli så.
Önerud går till Rögle, och han hjälper dem att spela ner HV till allsvenskan, det vore väl pricken över i…tänk om han avgör för Rögle, i Garden i en game seven…då ska jag följa boule istället och käka bridgeblandning.