Vad tusan, ska vi starta en namninsamling?
Gör gärna det så kan jag bidra med att INTE skriva på den
Vi skulle tänkt på det här för sisådär 40 omgångar sen, byta Tikka mot Önerud kostar ju ingenting typ.
Skulle vilja påstå att simon är lite mer grundgrinig än alla spelare ihop och den tjurigheten har jag saknat helt enkelt en förbannat dålig förlorare.
Gärna Önerud, men inte på bekostnad av nånting ännu bättre.
Det vore ju typiskt HV att värva in Önerud i detta läget och därefter tro att allt är löst och stänga truppen.
Yes. Han var väl den enda som spelade vid 0-8 mot Malmö när Montén fick sparken?
Så himla lätt är det väl inte att komma in och “ställa krav” de sista 12 omgångarna i en grupp man inte tillhört på hela säsongen, oavsett vilken vinnarskalle man är. Det är inte Öneruds Hv längre, och det går inte att skruva tillbaka klockan och ändra på det faktumet. Lagets ledande spelare vet knappt vem han är, få har upplevt hans prime och han har inte den plattform att utöva sitt inflytande från som han hade. Visst, han kan tugga på i bottom six utan att göra bort sig, men tror att det är lite optimistiskt att tänka att hans inträde ska kunna förändra inställning och lagmoral i någon högre utsträckning. Jag tror att en vändning är möjlig, men det är andra som behöver stå för den.
Klas Östman! Vore inte det en ypperlig mentor till AB!? Kör ett delat ledarskap med två HC så blir det inget tjafs om sparkade tränare eller liknande. Har alltid haft ett gott öga till Klas och tycker han är en bra coach, även om det inte funkade i LHC senaste säsongen.
Vad tror ni om att ta in Klas som en rutinerad och duktig läromästare för Anton?
Jag är för idén med en mentor. Men det känns som typ 30 omgångar för sent…
Är ju SHL, högst upp i kedjan, och ingen utbildningsplats. Antingen är man headcoach eller ass coach. Klarar man inte det får man köra i HA. Delat ledarskap är ju med två likvärdiga annars funkar det ju inte.
Ni lever kvar i det förflutna, in med Thörnberg och ring Voutilainen med…
Önerud har gjort sitt, 36 år och inte spelat eller tränat i år ni kan ju inte på allvar tro att han kommer komma in och lösa kontraktet.
Bättre att chans plocka in några jänkare eller ta in från HA finska ligan.
Önerud? Har tiden stannat eller är det jag som blivit knäpp? Ska vi ta in Pettan och Törna också? Den här föreningen är på väg utför helt klart.
Nä vi ska inte ta in Thörnberg eller Pettan, dock så är min fulla övertygelse att Önerud, utan större problem petat både Tikka och Hansson. Önerud är ju även en spelare med otrolig fysik. Kan Rosen i Växjö så tror jag även Önerud skulle göra HV bättre. Jag hade 100 ggr hellre sett Önerud och Träff i en fjärde än Tikka och Hansson. Sen hade jag givetvis hellre velat ha in en eller två riktiga smällkaramell istället, vi får se om det händer ngt inom det närmsta.
Vi pratar väl inte om “eller” utan om “också”? Önerud vore mer som en billig bonus vid sidan av de “riktiga” värvningarna.
@Legogubbe @K-G om man utan kostnad kan göra fjärdekedjan lite bättre, varför skulle man inte göra det? Snacket om Pettan/Voutilainen är löjligt, Önerud tränar fortfarande (såvitt jag förstått) hårt, har en karriär som precis tog slut där han egentligen hade viljat fortsätta (d.v.s motivationen finns). Tror du/ni att Tikka gör det bättre än Önerud så visst, skriv det, men tycker det känns lite onödigt att vara dryga.
Sen är det väl ingen som tror eller har skrivit att “en lite bättre fjärdekedja” betyder räddat kontrakt? @lejacques skrev t.ex. att det som bäst kan ge oss “en procent bättre chans”, inte att Önerud skulle vara någon magisk frälsare.
Så du menar att marknaden är så urlakad så det inte ens finns spelare som är i form att tillgå? Att då juniorer försvinner från föreningen förklarar ju saken när spelare som lagt skridskorna på hyllan gå före. Varför ens ha en SC överhuvud taget. Är det hjärta för klubben vi söker eller spelare som kan göra skillnad på isen? Bara undrar.
Precis. Det här handlar inte om att bara ta in Önerud och tro att allt löser sig. Det här handlar om att göra om och göra rätt och ta in fjolårets åttonde bästa forward sett till poäng (för en billig peng), skicka upp ett par, tre undermåliga spelare på läktaren, samt förhoppningsvis värva en klasscenter.
Säg att vi skulle ha följande uppställning:
Borgström-Mr X-AP
Lenc-OFM-Ang
Luoto-Kero-Reber
Träff-Önerud-Brännström
OSL
Vi skulle kunna ha Teden, Hansson och Tikka på läktaren. Bara det är en seger som skulle öka våra chanser i ett kval.
Att ta in Önerud är att göra som föreningen gjort dom senaste åren, vi har ju sett resultaten av det.
Du menar att gamla HV-spelare är problemet? Jösses.
Har man en gyllene chans att skicka upp Tikka på läktaren, då tar man den.
Så du tar hellre in en 36 åring som inte spelat på hela säsongen, men som har hjärta för klubben än exempelvis en 27 årig center ifrån HA?
Håller nog med att det är nog bättre att ta in en stabil center som är matchvan såhär sent på säsongen. Hade det varit tidigare på säsongen hade jag definitivt velat ha in Önerud. Mest för hans personlighet och sitt HV hjärta. Han hade utan tvekan tagit en plats i 4e kedjan såhär med facit i hand.