Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Ingen av brome och Holm ska vara i hv. Punkt.

5 gillningar

Helt klart disciplinär åtgärd.
Frågan är dock vad de gjort för något.
Samt om det är karaktärer vi vill få till vår klubb.
Vi behöver inte mer problem en vi redan har :man_shrugging:

neeeeej inte wagner, bara en, möjligen 2 som är intressanta i OIIIIIIIIIIIIk och det är 1: Engsund och 2 Jasek som tredjecenter

Erik Brännström. Det är väl en värvning som kanske var mer realistisk för två säsonger sedan än vad den är idag, efter att han nu är ordinarie i NHL, men likväl är det en drömvärvning. Med hans broder Isac i laget så kan man ju alltid gälla tummar och tår. En superdröm hade ju även varit att få hem Lawrence Pilut. Då hade vi haft en HV-kärna som kunnat leda föreningen framåt flera år framåt.

Behöver nog slanta upp 25-30 miljoner per säsong för att få honom till HV71. Han kommer fortsätta i NHL.

Pilut känns rimlig och är nästan lika bra.

1 gillning

Pilut lika bra som Brännström??? Ne du.

Går knappt bygga långsiktigt längre. Alla spelare som gör en riktig bra säsong använder sina klausuler och drar. Detta inkluderar “våra” spelare. Finns från föreningens sida egentligen inga incitament för att skriva längre kontrakt än 1 år i taget.

3 gillningar

Om du läser igen så hittar du ordet nästan i meningen.
Pilut är bättre i positionsspelet och hade haft en mer framgångsrik karriär än den han fick om han inte skrivit på för Buffalo.

Hoppas Lausanne är sugna på en högerskjutande finsk back och vill skapa utrymme…

1 gillning

Lite därav jag markerade det som en dröm. Erik anser jag är vassare än Pilut. Även om båda håller hög SHL-klass. Fördelen med Pilut är väl utanför där han har fina ledaregenskaper.

3 gillningar

Pilut och Engsund skulle kännas stabilt att ha i laget. Tror båda kan ställa krav.

6 gillningar

Om vi tänker målvakt. Nu är jag extremt nöjd med Dicken i truppen och snacket går om Hugo, men hur vore en målvakt som Magnus Hellberg om chansen finns att signa honom? Tror han snart vill söka sig hemåt alltså. Tror inte han vill köra mer AHL

Har svårt att se att Hugo ger upp den nordamerikanska drömmen redan!? Han är ju bara 23 år

2 gillningar

Två spelare man troligen kan bygga på under flera år dessutom då båda säkert är intresserade av längre kontrakt.

Som jag ser det så är det här med spelare in och ut helt underordnat de stora problemen HV har i alla delar av ledningen. Får man inte ordning på det så spelar det nästan ingen roll hur laget formeras.

Jag tror också att det påverkar HVs möjlighet att knyta till sig spelare på ett mer omfattande sätt än man vill erkänna. Kaosklubbar har svårt att få till sig de spelare som verkligen hade behövts.

Min absoluta farhåga är att HV inte gör de nödvändiga förändringarna som krävs för att HV ska kunna ta sig framåt och förhoppningsvis uppåt.

1 gillning

Det faktum att HV skriver långa kontrakt, petar och sparkar spelare utan att de får chansen är nog värre än kaoset.
Är bara Nubben/Lindbom borta tror jag agenter och spelare ändrar sin syn på HV.

1 gillning

Det vore absolut en bra start, men de måste ju samtidigt ersättas med något som känns trovärdigt. Vem trodde liksom på Montén, Pelle G och Johan D inför förra säsongen? Bara styrelsen, Lindbom o nubben. Resten av jordklotet skadade på huvudet i chockad förvåning.

1 gillning

Sen hoppas jag att de spelare man fyller på med nu är spelare med SHL-rutin. Inga mer oprövade kort från allsvenskan eller oprövade utlänningar. De har vi redan i överflöd. Inga chansningar således. Om man vill kultivera unga spelare på väg upp så ska de komma ur egna led, inte från allsvenskan.

3 gillningar

Kan du inte tänka dig Karlkvist? Finns väl inte någon annan “på marknaden” som ens är i närheten av den statistiken. Över en poäng i snitt 3 av de 4 senaste säsongerna.

Är inte han klar för Örebro?

Han är ju klar för örebro och lodin för fäjestad så räknat bort dem

Han själv har dementerat det. Han är inte säker han lämnar IKO då dom vill bo där och har köpt hus. Så HV borde va ett bättre alternativ än Örebro.

" Det är ingenting som är klart oavsett vad som händer. Det är inte ens hundra procent säkert att vi lämnar om det skiter sig. Det är här i Oskarshamn vi vill vara."

Nu tror jag ändå han är klar för Örebro.