Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Hade varit intressant se vad Karlqvist kan göra i HA, haha!

Vore inte Ante Karlsson bra som ersättare för Lindbom samt AB och Stillman som assisterande.

2 gillningar

Håller med . Hade gärna sett de. Men tror inte stillman vill tillbaka till hv så på de positionen ser jag hellre CB

Jag ser gärna ante k som huvudtränare.

1 gillning

Jag tror faktiskt att Stillman kan komma att stå i båset i höst.

Blir AB headcoach så borde ju Lindbom låta honom ha påverkan på vem han ska ha som ass. Tror att AB kommer ställa krav.

Ganska säker på att AB vill ha, och behöver en rutinerad ass, Stillman som ass. Han är ju ung och oerfaren fortfarande och en stor chansning enligt mig.

Kommer Stillman så tror jag det blir svårt att ha kvar Johan × 2 vilket är bra om vi blir av med dem.

Så jag tror det hänger mycket på om AB får infytande eller inte men han är ju tuff så tror han kan och borde få igenom en del.

Är ju hela tiden AD och JL som är elefanterna i rummet och hindrar bra lösningar.

Blir Lindbom kvar, gud förbjude, så tror jag inte att han kommer kunna fortsätta att köra över övriga, läs AB.

4 gillningar

Jag känner inte någon större tilltro till AB och inte heller till Stillman som känns rätt trött och ointresserad överlag. Det viktiga är att vi träffar rätt. Att ha någon som Filander skulle kännas betydligt mer intressant. Rahm som ass-coach hade också varit fint. Oavsett, vi bara måste få in rätt tränarstab till nästa säsong…

Bland spelare så behöver vi spelare som kan driva laget oavsett serielunk eller försäsongsträning. En Max Friberg, Linus Johansson, Anton Bengtsson-typ.

Vi behöver två toppbackar och två toppcentrar.

Det kommer inte brytas en massa kontrakt, men finns många lag som är intresserade av Forsberg så där borde man kunna nå en någorlunda deal. Svårare med Tedenby som bevisligen gjort sitt på denna nivå. Utöver det en hel drös med spelare som inte fyller någon funktion i ett lag med ambitioner.

5 gillningar

Fattar inte varför folk vill ha Filander, Oskarshamn har blivit utspelade i princip varje match den här säsongen. Ska HV bli utspelade varje match hädanefter?

2 gillningar

Enligt en artikel så stod det att man funderar på att bryta två kontrakt, utgår ifrån att det är Forsberg och tedenby dem skriver om. Borde riva MINST TRE TILL.

1 gillning

Kan du länka?

Står i silly season tråden, den senaste länken.

1 gillning

Folk, däribland jag, tycker han har gjort det bra med små medel, 7:a förra säsongen exempelvis och gick till kvartsfinal (varit i IKO sen 2020). En klubb som IK Oskarshamn är mil från t.ex. HV på alla sätt. Men absolut, den här säsongen har Oskarshamn varit klart sämst i serien även om de gav HV en rejäl match i kvalet.

1 gillning

Jag gillar hans sätt att förändra matchbilder, men också använda de medel han har men framförallt spelet han vill spela. Grymt imponerad av honom och enligt vad man hör oerhört uppskattad av spelare och högt respekterad bland tränare runtom i landet för sina skills.

Edit: gäller Filander.

4 gillningar

Podden Hockeylabbet är helt fascinerade av denna kille och anser att detta är en guldklimp. Enligt så mycket annat än poäng så ligger han i topp. Spelar i ett topplag i AHL och får inte spela PP men hade gjort det i vilket annat AHL lag.
Verkar ha det mesta enligt deras analys och siffror.
Ingen dyr spelare!

Intressant avsnitt: Labbet fyndar i AHL

4 gillningar

Han var den första spelaren som skrev på för Seattle Kraken. Enda jag vet om honom.:smiley:

1 gillning

Hur vore det med Niklas Hansson? Han har gjort ett par stabila säsonger i Zug men de klubbarna måste också rotera ut icke inhemska spelare. Vill minnas att han var stabil de två säsongerna han gjorde i Hv men det är också längesen så minnet kan svika.

Dennis Rasmussen finns i samma liga men det andas kanske inte så mycket framtid även om jag tror han skulle kunna spela 2C nästa säsong och göra det bra.

Timashov, också i Schweiz, var ju en av få som gjorde det bra i Brynäs året de åkte ur……

Har kollat igenom alla lag i Schweiz. Utöver de ni nämner (pilut) känns det inte så enkelt eller logiskt med några andra därifrån. Bristedt vore ju verkligen bra men att han går någon annanstans än Rögle känns inte troligt.

1 gillning

Olofsson ska in i zug, inte full koll på reglerna men ser ut som att de har sex spelare redan. Om jag förstått det rätt finns det ingen maxgräns på pappret men klubbarna efterlever åndå max 6 ombytta utlänningar.
Finns kanske hopp om Hansson?

Niklas Hansson, och hans innebandystraffar, vore ett fint tillskott. Det som kan sätta käppar i hjulet är dock Rögle där han har ett gott rykte, familj som bor där/i närheten av Ängelholm samt att de är lite mer attraktiva än HV71. Det är väl möjligen det ekonomiska som HV71 har lite fördel. Även om Rögle har väldigt starka sponsorer som kan pusha på med pengar när det behövs (vilket de nog gärna hade gjort för att erbjuda Niklas ett flerårs kontrakt). Men ah drömma kan man ju (lite därför denna tråden finns).

1 gillning

Rasmussen är överens med Växjö, enligt Expressen i feb.

Frågan är hur sugna Lugano är att behålla Arttu Ruotsalainen. Utlänning som inte lyckats där.
Här tycker jag man ska försöka sniffa lite.

3 gillningar

Frågan är hur attraktiva vi är.
Känns som det enda vi kan locka med är hög lön. Lär ju inte slåss om guldet direkt.