Smejkal hade varit en dröm.
Jävlar vilken koll jag inte hade. Kryper ut ur forumet baklänges.
Smejkal fick dessutom göra sitt första nhl-mål i säsongens sista match, jag kunde inte låta bli att le själv när jag såg hur glad han var, det blev videokoll ifall pucken varit över linjen eller ej och när målet annonserades var smejkal ett enda stort leende i båset.
Totalt blev det 20 matcher och 1+1 i poängskörd från mestadels fjärdekedjan.
Vore ett kanonförvärv för oss och det känns rätt troligt att han flyttar till europa igen då säsongen i ottawa knappast kan anses lyckad ,22 pinnar på 46 matcher i ahl och senators lär vilja satsa på andra gränsfallsspelare, managern som signade honom är dessutom borta.
Om man får drömma lite och ta in trion Lias Andersson, Patrik Puistola och Arttu Ruotsalainen. Är även helt okej att ersätta Lias med Smejkal. Då har vi en bunt med spelare som kan lira både center och ytterforward.
AP - Andersson - Borgy
Puistola - Ruotsalainen - OSL
Lenc - OFM - Brännan
Lindbäck - Zether/Tikka - WIN
Han har för tusan varit i Nordamerika gångna säsongen och vänt, 20 tal matcher i NHL tom…
David Gustafsson skaffat lägenhet i Göteborg enligt Madhawk hade väl flickvän därifrån eller hur det var men inget bra tecken.
Fast Jiri Smejkal förra säsongen var en beast, han hade vart en super värvning.
Svensson ser DG mer som en förstacenter än Lias.
Han har också valt att ha sin sommarbas där då det är bättre ismöjligheter på sommaren, iaf om man ska tro Ullström som i JP skällde på att HV är usla på att ta hand om sina alumner som är hemma på sommaren.
"Behandlingen av spelare med Hv71 anknytning och de som tränar i Jönköping på somrarna är katastrof. Fasth och Hjalmarsson med sina NHL-matcher och Stanley Cups fick likt oss andra skramla ihop istider på usla tider och boka via kommunens hemsida med hård konkurrens av närliggande förskolor och skolor.
Erik Brännström och David Gustafsson tränar och bor numera i Göteborg där bättre träningsmiljö erbjuds, två tänkbara spelare för framtiden som man måste ge lite kärlek och investering i, förstå vikten av att behålla dom att träna i Jönköping.
Det är väldigt trivsamt att använda deras namn när Hv71 nämns men man ger ingen kärlek tillbaka. Möjligtvis att någon av dessa spelare finns i Hv71 i framtiden men de är framförallt Hv71 representanter ute i Europa och NHL och korsar vägar med mängder av spelare som Hv71 kan komma i kontakt med. Ingen förväntar sig något och alla representerar mer än gärna Hv71 för vetskapen att Hv71 är inte en person, det är ett arv av minnen att förädla och utveckla.
Men en sund dialog och en trevlig gest hade uppskattats och på ett enkelt sätt signalera hög klass och professionell verksamhet, alldeles för många veteraner har lämnats med bitter eftersmak."
Bedrövligt det jag läser.
Men inte förvånad.
Jag fixar ju istider till NHL svenskar här sommartid när jag har möjlighet.
Har bla haft Janmark, Hellberg mfl här.
I regel håller kommunen 10% av tiderna i sina hallar och då är det ju givet att göra det lilla extra om bygdens hjältar vill ha tider sommartid förutsatt att man har ishallen öppen.
Vet att här i Gävle har NHL-spelarna 1h is varenda dag under sommaren och egentligen tills dom sticker över till respektive NHL-klubb.
Ja och det är i min värld inte ett dugg konstigt.
Det är precis så det ska vara.
All heder till Brynäs.
Skärpning HV71.
Det kostar inte mycket att göra rätt.
Så fruktansvärt pinsamt och idiotiskt detta, vilka har styrt Hv egentligen ? totalt hjärndöda
Ja det sköter dom snyggt. Det är egentligen alla ”Brynäsare” som spelar utomlands som är med oavsett om de är NHL eller andra ligor.
HV måste få ordning på det där! Man måste ta hand om sina egna, det är ju dessa spelarna som är ansiktet utåt.
Exakt.
Även om de givetvis inte kan träna med laget som om de vore spelare, så borde våra “exporter” nånstans ha “fri tillgång” till faciliteter. Tror även det skulle betyda mycket för exempelvis yngre spelare i laget att under sommaren i alla fall delvis få träna tillsammans med - och träffa/snacka - med spelare som gjort samma resa som många av dom drömmer om. Och de har mycket att erbjuda alla.
Åh du milde… vad är det för slags förening vi har att göra med?! Vikten av att egna spelare som lyckats cirkulerar i Jkpg/HG är ju inte bara viktigt för varumärket och byggden, utan även för junisar som vågar drömma drömmen. Chansen att få se och lära är kanske den bästa investeringen föreningen kan göra i framtiden.
Så sjukt pinsamt att spelare som Hammer ska behöva sitta och boka genom kommunens hemsida?! Komigen… ska ju vara HV som ringer och kollar hur man vill lägga upp sommarträningen och hitta istid. Smacka upp detta på hemsida/media så kan man ta betalt 25kr till ungdomaverksamheten för att få se “stjärnspeckad träning i Garden” på semestern…
Håller med Svensson där, förstår inte heller riktigt hajpen kring Lias. Han är bra, absolut, men inte en given förstacenter i mina ögon. Tror att det behövs något lite spetsigare där med tanke på hur vår offensiv ser ut.
Håller med, Lias är över hypead
Lias är inte bara Lias.
Med Lias blir alla runtomkring bättre, inte många spelare som har den förmågan.
Jag tror tyvärr sannolikheten är låg att han kommer och förstår varför en vill tänka att han är överskattad, gör ju mindre ont då.när han inte kommer…
Men ärligt, Lias är så bra att det fan är värt med smslån för att få hem honom
Jag tycker personligen Lias är en humör spelare, är han på humör så är han en fröjd att titta på, men är han lite sur sådär så kan han vara osynlig i hela matcher