Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Kollade upp han, men såg att jag kollade på fel flik. Ibland gör man gör man misstag :wink:

Han har gjort ca 200p i shl så nog har han bra offensiv. Tycker tvåvägsspelare är det moderna som gäller i SHL.

Hv måste titta på ngn center/har kontakt med ngn förstacenter. Inget har läckt ut i media iallafall. Känns inte så trovärdigt med Lias. Vad för namn kan finnas ledigt och vilka kan tänkas att komma till Hv? Klart är isf att det måste komma in ngt riktigt bra på denna position. Ngn som har ngn tanke/vet vilka spelare som är lediga?

All in på Linus Karlsson eller Gustafsson!

3 gillningar

36 poäng senaste SHL-säsongen, delad trea i backarnas poängliga i SHL.

Det är rätt mycket poäng för en “tvåvägs”…

3 gillningar

Finns det ngt rykte ang, Linus Karlsson? Känner inte igen spelaren alls, men verkar ju väldigt intressant? Med Gustafsson, menar du David Gustafsson då?

Nästan så att man kan kalla honom komplett istället för tvåvägs precis som Laleggia och Pilut.

Vi försökte med Jasek:

Pratar vi förstacenter tror jag det kan dröja till andra månaden in på säsongen (oktober) när läget är desperat nog att betala vad som krävs och soelare dyker upp på marknaden.

De europeiska toppspelarna har nog redan klart med nya klubbar i de flesta fall.
Förhoppningsvis får vi åtminstone in en center snart.

Man undrar ju om Hanzl och Jasek är tänkta som första, andra eller tredjecenter.

1 gillning

2a i så fall tror jag.

andra skulle jag gissa

Surt missa Jasek?
Inte koll på honom.

Vi verkar gå hårt på just en andra center vad man har hört? Men inget om nån första center. Kan de vara för att vi redan har någon klar sedan innan?

1 gillning

Har en känsla man räknar Borgström som förstacenter till nästa säsong om inte Lias vill till HV. Man väntar säkert in där lite.

Jag tror inte att man räknar borgström som första center.

Jag tror man hugger på det som finns.
För min del är jag nöjd med om vi får in 2 centrar som håller för topp nio med olika spetsegenskaper. Jasek hade absolut kunnat vara en sådan center.

Nu hänger det mycket på vad som kan släppas från nla och i första vågen från nordamerika.

Bara en spelare som gått till europa från ncaa i år, annars är det en bra liga att värva ifrån: Pro Signings, 2023-24 - College Hockey, Inc.

1 gillning

Personligen tror jag HV inte är nöjda med Borgy som center men marknaden är tunn och tror de inte har något val än gå med honom som center.

Vore sjukt dumt

Trist att vi inte fick Jasek. En ganska komplett spelare som dessutom är inspelad i SHL. Landar vi inte en tidigare spelare så är nog chansen ganska stor att det blir ett oprövat namn. Centersidan borde vi absolut inte chansa med, igen…

1 gillning

Om nu lönen stämmer, så är det väl precis den här typen av värvning som vi Inte vill ha. För dem pengarna borde det gå hitta en bättre center. Känns lite chans värvning att gå så hårt på JASEK 50/50 chans om han blir flopp i MODO