Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Vad är lönen då?

230

2 gillningar

David Gustafsson hade jag velat få hem som första center. Med två kreativa och målfarliga vingar bredvid sig skulle han enligt mig vara en perfekt lämpad 1c. Han har riktigt bra blick och är bra i planens alla zoner.

Sen skulle jag tycka det vore spännande att ta Olle Lycksell som 2c.

Då hade jag tyckt att centeruppsättningen var både klar, spännande och något att bygga på över tid.

Enligt uppgifter stannade vi tidigt i budgivningen (under 140k) och gav honom en plats som tilltänkt 3:e center, men vi var tydligen länge med i gamet ändå.

33 gillningar

Exakt vad jag ville höra! Tror som sagt inte att man vågar chansa på back och centersidan igår igen!

3 gillningar

Jasek kändes ärligt talat inte som den spets vi behöver så jag sörjer inte.

Å andra sida tyckte jag samma ifjol om några namn som ryktades in men inte landades och dessa presterade sedan i andra lag i paritet med våra toppspelare poängmässigt sett.

intressant info, tack

Menar du Jasek? Om dom så tydligt jagade honom som tredje center så måste det innebära att HV har något smaskigt på gång som första center. För inte gör man den prioriteringen framför en 1c?

3 gillningar

Låter ju som ett skambud för Jasek dock. Låter mkt lågt.

1 gillning

Uppenbarligen inte Nubben som håller i pengarna längre.
Skönt!

2 gillningar

Jasek ja, skambud kanske, men är han värd så mycket mer än så egentligen? Vi söker en förstacenter och det borde siktas på skiktet strax över en sådan som Jasek kan man tycka :blush:

4 gillningar

Mer än 140k ja om HV vill ge Tikka 200k så borde Jasek i så fall vara värd minst lika mkt och lite till :wink:

2 gillningar

Fast jasek för 140 hade varit jävligt bra haha.

X
Jasek
Ofm
Tikka

1 gillning

Svårt att tro. Speciellt när det stod mellan oss och Modo och de fick betala 100k mer.

Klubbknackarn! Finns ingen som knackar klubban lika mycket i isen för att få puck som Olle! :grin:

Ja det låter märkligt. Modo budar ju inte 230k om den man till slut slåss med ger 140. Men vad vet jag

Har kontrakt tyvärr!!!

Det var flera lag till med där. Håller med om att 140 låter lågt, så får dubbelkolla det :+1:t2:

Stod mellan HV och MoDo enligt Madhawk, han brukar ha rätt.

1 gillning

Anton Bengtsson, har han utgående kontrakt med Rögle?