Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Nej.

Här är en länk. Där kan ni söka på SAMTLIGA aktiva spelare och se deras kontraktsstatus. Tack.

https://www.eliteprospects.com/?forceweb=true

4 gillningar

Såg att han har ett år kvar. Filip Sandbergs kontrakt verkar ju dock gå ut.

Låter som 240 snarare. 140 måste vara fel, lägre än skambud.

Är ju mer rimligt för en andracenter som han hade varit. Före OFM i utgångsläget.

140 är ju inte ens i närheten av ett utgångsbud, mindre än hälften av Tedenby ju.

Måtte svampen var en av våra värvningar.

3 gillningar

Budet ska ha varit klart lägre än Modo, men jag måste dubbelkolla för 140 är som ni säger ett riktigt skambud troligen… Vet någon något mera så får ni gärna rycka in här? :pray:

1 gillning

Skulle vilja se Bichsel o Everberg i Hv! :fire:

Kommer inte hända, Bichsel ska till Dallas, och Everberg kommer absolut inte lämna

Han hade ett optionsår på kontraktet som han valde att inte bryta (enligt egen utsago i smålands dagblad). Jör därför även nästa säsong i Rögle.

Jag säger det igen, Lias är inte klar. Däremot har inget annat lag heller signat honom och det är fortsatt öppet race. Och ja, jag tror vi ligger bra till, men finns andra ligor som kan locka med helt andra pesetas. Lias vet sitt värde och behöver inte signa något förrän ”alla korten ligger på bordet”, så han väntar just nu in bud.

12 gillningar

En säger att Lias är klar till 100% en säger att Lias inte är klar.

Klassisk silly med andra ord.
Såhär är det ju varje år :crazy_face:

3 gillningar

Han är naturligtvis inte klar. Tror inte alls han kommer spela i Hv kommande säsong. Men den som lever får se.
Schweiz lär locka med deras pengar.

Samtidigt känns det som att @Quila börjar mjukna lite i frågan? känns som att det gått från 90-10 schweiz till 70-30, bara min känsla :wink:

1 gillning

Men, säger @Quila att inget är klart så är det inte klart. Ser ingen anledning till att tvivla på vad han skriver för det har han inte gett oss en anledning till att göra än.

Information kan ju förvrängas 40 gånger på vägen när ett rykte uppstår. Själv tror jag mer på att vi ligger väldigt bra till om det visar sig att han vill hem till Sverige för han inte får nått i NHL / Schweiz.

Tiden får utvisa nu :slight_smile:

3 gillningar

Är det inte läge att skapa en egen tråd till att diskutera Lias?

1 gillning

Jag tvivlar absolut inte på @Quila !!!

Jag skrev bara att min uppfattning är att det gått från att NEJ, till NJAAA.

Tror att ju längre tiden går så börjar % väga till vår fördel.

1 gillning

Jag kan tycka att drömtråden är bäst för Lias-snack, än så länge.

3 gillningar

Kloka som fan är ni och helt riktigt det ni skriver.

Saker kan ändras snabbt och vi ligger i förarsäte om Lias bestämmer sig för att krita på, men som sagt så saknar han givetvis inte anbud och det finns ingen anledning för honom att inte vänta med beslutet förrän han vet vilka val han har att välja på.

Och mycket riktigt kan saker och ting förvrängas längs vägen när det gäller rykten, men att ett ja är ett ja till 100% är ganska lätt att hålla ordning på längs ryktesvägars långa färd.

Så för att förtydliga: Lias är inte klar och har därmed inte varit klar sedan februari.

Lias kan däremot mycket möjligt bli klar inom en snar framtid och det är knappast en hemlighet om att HV71 lär ha ett färdigt kontrakt som ligger och gror och väntar på en spelare som Lias.

Att starta en Lias-tråd är kanske ingen dum idé så kan de som vill/inte vill läsa om detta enskilda fall bestämma själva över inkommande flödet ifråga :+1:t2::blush:

11 gillningar