Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Skulle inte vara förvånad att hv och Lias är överens om kontraktet om han väljer hv. Sen att de inte är påskrivet än är en annan sak. Max tror jag att har jag inget annat kontrakt till datum x skriver jag på

Ja vi får helt enkelt se :man_shrugging: eller ja säger som såhär. Utan att vet nånting om Quila tidigare record men han verkar vara väldigt uppskattad i detta forum och det respekterar ja. Och i detta fallet verkar han ha en pålitlig källa för annars hade han inte uttryckt sig så som han gör. Men med det sagt så kan det alltid vara mer till historien ens källor säger. Kan finnas tusen anledningar till att en spelare undanhåller en del av sanningen för vissa. Men vi får helt enkelt se, ja forsätter hävda att lias har varit klar sen i februari förutsatt att hv höll sig kvar och han inte fick ett envägskontrakt.

Det värsta som kan hända är att han dyker upp och floppar… då blir det jobbig stämning… :sweat_smile: :exploding_head:

8 gillningar

Ja det blir enormt viktigt, vilka namn det än handlar om, att man går in med full ödmjukhet och verkligen vill vara i laget. Att man passar i bygget och för rollen, för ligan. Inte förblindas över ett namn.

Ja och där ligger min farhåga, Lias Andersson är ett namn som ger eko men han ska om han kommer in i laget och bidra precis som alla andra.

Quila: vad kan du i nuläget säga om Filip Sandberg då? Hur nära är man där?

Då är de ju nubbens fel :joy:

3 gillningar

Efter att ha läst så tror jag Quilla och Smithy egentligen menar (typ) samma sak, dvs att om Lias väljer att komma hem till Sverige så är han klar för HV.

2 gillningar

Ja, och no offense så litar nog alla mer på Quila som varit med länge och har ett bra track record än någon som varit medlem en vecka och kommer med en massa påstådda inside-uppgifter. Det är upp till bevis nu :wink:

10 gillningar

Tycker det är samma insideruppgifter som Fruksoda kom med för 2 år sedan. Inga nya rykten bara chansningar på sånt som redan diskuterats. Vi får se.

2 gillningar

Nja, vi snackade med fruktsoda då, det var inte samma dignitet på den diskussionen då.

Hela Lias “soppan” vilar väl i vad man menar med “klar”
I min värld är inget klart innan “Bli Kungen af Småland” kontraktet är påskrivet.
Fram tills dess är han inte klar.
Men vill man måla in sig i ett hörn så vassego :wink:

5 gillningar

Vet inte om namnet lyfts här tidigare, men en målvakt som är på den svenska marknaden är Tapparas Christian Heljanko som gått från klarhet till klarhet i Finland. Mkt bra siffror och dessutom en spelare som verkar höja sig i slutspel. Hans stats från de tre senaste slutspelen i Liiga skojar man inte bort. Fått en del chanser i landslaget och blev ifjol tex MVP i CHL. Sen drar man sig ju för att lansera namn från Liiga rent allmänt…

1 gillning

Kan ju bli bra med honom, MoDo värvade ju Lasse Lehtinen från Liiga och han var ju grym.

Även emil Larmi kom från Liiga

1 gillning

Tuohimaa lämnar FHC. Vad tror vi där? Finns rutin (dock inte mycket i SHL). Gjorde några matcher i FHC, inte klappkass. Säkert bra polare med Dicken också. Fast kanske inte någon för förstaspaden och aningen gammal tro?

Hamnar nog i Västerås eller Södertälje som jag honom

OM Sandberg kommer, så tänk om man sätter honom ihop med Lenc. Vilket Duracell radarpar.

2 gillningar

Nja. Dicken lämnade ju Frölunda för att de värvade Tuohimaa för att ta över hans position…

Tuohimaa ska till hockeyallsvenskan enligt Madhawk, inte den kvaliteten av målvakt vi ska ha in.