Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Sanny & Svensson nämner ett namn som cirkulerar på SHL-klubbars bord som eventuell förstecenter (Luleå namnges som den klubb som kollar på honom, men det är en av flera): Brian O’Neill som senaste två åren spelat i Zug. Ska tydligen finnas mkt goda vitsord om hans person också. Verkar klassig och dyr, men kortsiktig.

1 gillning

Ja tack till Brian

1 gillning

Du säger alltså NEJ till Lias och JA till en 35-årig amerikansk legoknekt?? :thinking:

1 gillning

Du ville inte ha Hanzl, men du kan tänka dig en 36 årig amerikan som aldrig har spelat i SHL?

2 gillningar

Han har väl bättre stats än Hanzl, den senare var väl aldrig den stora poängspelaren som O’Neill kanske var i KHL. Visst att båda är äldre och O’Neill aldrig har spelat i SHL, men skulle definitivt säga att han är den bättre spelaren.

Gärna! Bra som ett kortsiktigt alternativ om Lias vill hänga i Schweiz och tjäna pengar något eller några år dessutom.

1 gillning

Jag ville ha Hanzl…som andre center

Vi har redan 46798 chansvärvningar i laget just nu. Behöver inte fler. så nej tack till 36-årig legoknekt som aldrig spelat i SHL och anländer i oktober. Vi ska lämna stadiet där man värvar spelare efter att de har hyggliga stats på EP, och istället bygga ett LAG.

Det har klagats i två år på Nubben här (med rätta), men 90% av alla förslag som droppas här är ju Nubbenvärvningar, dvs spelare folk knappt har en aning om hur de skulle funka i ett lagbygge men som har bra stats i Finland.

5 gillningar

jo ni har säkert rätt, jag är bara så satans närvös att det kommer in 2 centers från Liiga typ…iofs nu försvann Nubben så kanske inte

Vill bara understryka att det här långt ifrån är mitt förslag, utan info om en spelare som finns på bordet för ett par SHL-lag. Jag hade också gått på andra spår.

1 gillning

Senaste säsongen med Lias var han 20-21 nånting…

Tråden är till för att kunna diskutera möjliga värvningar och hålla koll på marknaden. Vi vet att flera lag letar efter spelare i samma roller som HV71.
Tycker O’Neill och Puistola är intressanta spaningar utifrån att de åtminstone borde kunna landa i shl.

Jag hade varit ok med Hanzl eller en äldre spelare som tredjecenter som kan spela topp 6.
Får vi in en bra förstacenter ser jag gärna rutin bakom OFM.

När det gäller O’Neill så har jag noll koll men ändå kul att kunna bilda sig någon form av uppfattning om vad som finns därute.

1 gillning

Någon som vet hur David Gustafssons kontraktsituation ser ut?

Går ut efter säsongen

Gustafsson hade varit en dröm.

MEN som jag skrivit tidigare, tror inte han ger upp drömmen nu. Där har vi ju en spelare som verkligen står på tröskeln till NHL… bara 24 år gammal, och har redan spelat en bit över 100 NHL-matcher. Och hade ett lukrativt envägskontrakt i år osv. Så att han ger upp det och kommer hem… nja, oddsen är nog inte så goda.

1 gillning

Även agenten bekräftar nu att Heljanko för diskussioner med SHL-klubbar och att man siktar på ny klubb i Europa nästa säsong.

4 gillningar

Några nya rykten?

Jesper Fasts kontrakt går ut efter nästa säsong. Finns det någon chans att vi får se honom i HV-tröjan igen eller kommer han lira i NHL tills pensionen?

Han har själv sagt att han önskar avsluta i NHL så jag skulle inte hoppas för mycket på att se honom i HV igen.

Tråkigt

1 gillning