Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Vet inte om det kvalificerar in som ett “seriöst rykte”, då det är rätt ytligt, så lägger det här. Enligt NSD, som brukar ha bra koll, så är vi intresserade av Bromé.

Det har under eftermiddagen strömmat in uppgifter om att Luleå Hockey, parallellt med Mathias Bromé, som jag har hört att även HV71 är intresserad av, jobbar på TPS och det finska landslagets kraftfulle ytter Markus Nurmi.

1 gillning

Varför inte? Bromé är bara 29 och har en offensiv verktygslåda vi skulle kunna ha nytta av.
Ett miljöombyte till HV som bygger om kanske skulle göra honom gott.

Jag tackar inte nej. Ta Philip Holm också när ni ändå är igång.

4 gillningar

Pengarna är låsta i dåliga spelare. Backsidan är trubbig. Centersidan nästan obefintlig.
Att Nubben och Lindbom är borta gör inte att föreningen läkt. Kommer att ta ett par år innan vi är tillbaka på noll.

2 gillningar

Sköter man/vår sportchef korten rätt så kan man nog få Mattias till något av ett rabattpris (sett till vilken typ av spelare han faktiskt är). Örebro sitter ju på en riktig bajsmacka vad gäller hans kontrakt.

2 gillningar

Hoppas inte HV tar över kontraktet helt dock… känns som en saftig lönecheck

ett namn jag skulle vilja se i hv tröjan är Miikka Salomäki otroliga skills på plan lira i en tredje och tryck in 20 pinnar riktigt smarrig gubbe

han kan spela center och ytter

Brome till rabatterat pris absolut!

1 gillning

AP-Ny-Brome? Ja tack

4 gillningar

Går man för brome så kommer ju Borgström vara 2c

Beror ju på. Jag tror man sagt 1C och 1C/FW i utgångsläget. Drömmen är ju att Forsberg isf går till HA och att man där ist kan plocka in tex Bromé. Då har vi ju de 2 andra platserna kvar att fylla oavsett.

4 gillningar

Får vi Brome till ett billigt pris är det ett kap alla dagar i veckan

2 gillningar

Christian heljanko som verkar vara intresserad av SHL spel. Är det något att hänga i midsommarstången ??

1 gillning

Utan att ha sett honom spela ishockey en enda sekund säger jag blankt nej.

Karln är 184cm. Jag gillar inte det. Jag vill ha en målis på minimum 193cm.

Med det sagt. Kanske skitbra men gillar inte små målisar :sweat_smile:

1 gillning

Du får sno lite längd ifrån Dichow :wink: Ersberg tex va la runt 1.82 om inte minnet sviker…

Du kommer nog få vänja dig, kommer en våg av mindre målvakter till nhl nu när man går mot en stående stil.

1 gillning

Exakt. Gillade inte Ersberg :wink:

Jag är nästan 40 och behöver aldrig mer vänja mig utan luta mig emot att jag alltid har rätt :sunglasses:

3 gillningar

Luleås alternativ till Bromé(Enligt NSD) blir den som de värvar. Betyder det att Bromé kommer till HV tro?

3 gillningar

Vad händer med att värva ytterforwards när HV vet att de behöver 2 stycken och de VET att Borgström passar bättre som ytter. Känns som att de skulle vara en värvning som inte passar in i de HV som jag ser det. Känns som att de bara värvar namn