Vet inte om det kvalificerar in som ett “seriöst rykte”, då det är rätt ytligt, så lägger det här. Enligt NSD, som brukar ha bra koll, så är vi intresserade av Bromé.
Det har under eftermiddagen strömmat in uppgifter om att Luleå Hockey, parallellt med Mathias Bromé, som jag har hört att även HV71 är intresserad av, jobbar på TPS och det finska landslagets kraftfulle ytter Markus Nurmi.
Varför inte? Bromé är bara 29 och har en offensiv verktygslåda vi skulle kunna ha nytta av.
Ett miljöombyte till HV som bygger om kanske skulle göra honom gott.
Jag tackar inte nej. Ta Philip Holm också när ni ändå är igång.
Pengarna är låsta i dåliga spelare. Backsidan är trubbig. Centersidan nästan obefintlig.
Att Nubben och Lindbom är borta gör inte att föreningen läkt. Kommer att ta ett par år innan vi är tillbaka på noll.
Sköter man/vår sportchef korten rätt så kan man nog få Mattias till något av ett rabattpris (sett till vilken typ av spelare han faktiskt är). Örebro sitter ju på en riktig bajsmacka vad gäller hans kontrakt.
Beror ju på. Jag tror man sagt 1C och 1C/FW i utgångsläget. Drömmen är ju att Forsberg isf går till HA och att man där ist kan plocka in tex Bromé. Då har vi ju de 2 andra platserna kvar att fylla oavsett.
Vad händer med att värva ytterforwards när HV vet att de behöver 2 stycken och de VET att Borgström passar bättre som ytter. Känns som att de skulle vara en värvning som inte passar in i de HV som jag ser det. Känns som att de bara värvar namn