Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Borgy var klart mer värdefull för oss som ytter men beroende på vad vi kan få in för centrar, vilka roller som behövs osv så kan ju summan av ny ytter+borgycenter vara större än ny center+ytterborgy.

Det är ju vår nya sportsliga ledning som ska lösa den ekvationen och med nubben och Lindbom borta tror jag vi har bättre förutsättningar att göra det.
Personligen ser jag större behov av centrar men jag har bestämt mig för att ha tilltro nu!
(Sannolikt, eftersom det är HV, så kommer min tilltro svajja under säsongen som kommer…)
Men nu väljer jag glädjen!

Han följer fler utländska lag, men det är definitivt Tims farsa

Madhawk skrev precis att han börjat följa någon tysk klubb också.

En taktik för spelare att höja sitt marknadsvärde, att fler lags supportrar börjar prata och spekulera om spelaren? Inte helt omöjligt, va?

4D chess
smart

1 gillning

Patrik Puistola överens med Örebro enligt höken :pensive:

Patrik Puistola till Örebro

Vafan! Puistola känns som vår spelare!
Hade gärna sett honom i Hv

Neeeeeej :face_holding_back_tears::sob:

Hade inte haft nåt emot Puistola i HV…

MEN…

Kvoten för SHL-oprövade finnar i laget är nog stängd för lång tid framöver.

2 gillningar

Håller såklart med.
Men Namnet Puistola och Örebro låter bara så jäkla fel.

2 gillningar

Tänker samma med offensiva backar från HA. Bara varit skit i stort sätt. Åkerman är senast som var bra typ?

1 gillning

Låt Puistola bli varm i SHL-kläderna i Örebro, sen plockar vi in både honom och Herman Liv när tiden är inne.

6 gillningar

Exakt! När de åker ur SHL kommande säsong :wink:

4 gillningar

Örebro är väl en av de klubbarna som just nu har bäst rykte vad gäller finländska spelare. Kollar man på HV71 och de senaste årens finländska spelare så är det ju inte mycket positivt.

HV71 är ju ändå hans moderklubb.
Sen förstår jag att han knappt minns det.
Men vad har hänt med att pappa bestämmer?
Bara hoppas att han ser vart han ska spela när kontraktet går ut med Örebro.

Du är galen, har läst att man inte ska värva från bottenlag. Exempelvis Ollas Mattson

Laleggia är ledig. Kööööööör!

12 gillningar

Men för i helvete då… Puistola ska spela i HV.

Instämmer. KÖÖR

1 gillning