Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Klart han inte är i Jönköping, finns väl noll anledning till det?

Han har lägenhet här tydligen . Enligt någon skribent

Att du drar den slutsatsen från ovan text får stå för dig. Det var inte det som stod i inlägget.

Yes! Polaren jag tränar med bor i samma trapphus som Laleggia har sin lägenhet och den har varit tom sen han lämnade Hv men han står skriven där än och även på Mrkoll. Kan kika med han om han sett nått men lägenheten har han kvar.

4 gillningar

Calle Själen klar för Rögle enligt mrmadhawk och expressen, får Rögle plats med Laleggia nu?

De lär han nog inte göra Ne.

3 gillningar

Synd, hade mycket hellre tagit Själin än ev. Laleggia. För det första känns det förlegat med backar som är direkt svaga i defensiv zon, och för det andra tycker jag det finns tveksamheter kring hur väl han tenderar att passa in i ett lag. Börjar bli lite väl många klubbar nu som inte tvekar att göra sig av med honom efter korta perioder. Känns som ett mönster som måste bero på någonting.

1 gillning

Själin är en intressant spelare men är han inte lite förlik Alsing? Känns som samma spelartyp

Tar hellre Laleggia, och det är positivt att Rögle inte är där och hugger längre. Nu har de Kapla, Ekeståhl Jonsson, Pettersson och Själin som fyller den platsen.

Vet att det var mycket tal om Laleggias defensiv innan han kom till HV, men (nu kanske jag kommer ihåg fel) jag tyckte han var rätt stabil över hela plan hos oss. Användes rätt flitigt i BP också.

5 gillningar

Välkomnar laleggia hem med öppna armar. Han gör en jävla skillnad och gör otroligt mycket poäng. Nu när vi har ett väldigt baktungt lag (engsund, nyberg, säppälä, landen, sjöholm ) så skulle laleggia, Alsing och fransson vara viktiga backar för offensiven. Det skulle balansera upp det bättre. Heja chris! Kämpa!

4 gillningar

LaLeggia alla dar i veckan. Nu tror jag tyvärr inte att det blir honom till slut men… (känns för bra för att vara sant). Som någon sa, hans defensiv var inte alls särskilt dålig och han var definitivt ingen säkerhetsrisk. Offensivt var han dock en urkraft. Ja tack till Joey.

4 gillningar

Kanske, men jag tycker att en 24-årig svensk 2-vägs back, med hela karriären framför sig, som redan gjort det bra på internationell nivå är mer intressant än en offensivt lagt kanadensare som börjar komma till åren och med tveksam förmåga att fungera bra i grupp.

Laleggia känns som exakt den typ av värvning som inte ofta slagit väl ut de sista åren, dvs en “återvändare” där alla hoppas att han kommer vara minst lika bra som sist. Själin är typiskt en sån värvning som växjö, ZAIK, rögle gör men väldigt sällan Hv.

Hur många renodlade offensiva backar har topplagen nuförtiden? Tycker det känns gammalmodigt att ha spelare som kaski och laleggia i laget helt enkelt.

2 gillningar

Alla klubbar har väl i alla fall en back vars huvudsakliga uppgift är offensiv spets? Kollar man topp 15 i backarnas poängliga så är alla 14 lagen representerade…

3 gillningar

Skulle inte Juhani Tyrväinen - Stats, Contract, Salary & More
Passa in som en 2/3 center

Han slutade i Luleå för att dra på nya äventyr . Kommer inte spela i SHL och absolut inte i något annat lag än Luleå

Det är den 16e idag, presentera Laleggia nudå!

2 gillningar

Har vi en springare till Nybergs bil elr Biltemas parkering?

4 gillningar

Den här killen verkar producerar framåt i AHL i båda serien och slutspel. Kanske något för Abbott att kika på? Hans kontrakt går ut den här säsong.

3 gillningar

Han har ju fina siffror! Det känns som en typisk Abbottvärvning i det att han är en nordamerikan som ingen hört talas om :rofl:.

1 gillning

Verkligen fina siffror