Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

För mig är valet enkelt. Jag tar hellre en etablerad och producerande SHL spelare än det vi dras med idag. Därav ser jag mer än gärna att vi lyckas knyta till oss Svampen.

4 gillningar

Verkar som Djoos bryter kontraktet med Lausanne för att kunna flytta hem till Brynäs. Nu vet inte vi exakt vad som försiggår bakom kulisserna. Men det känns väldigt talande, 2024, att det här händer med Djoos och inte Pilut. HVs dragningskraft/brist på relationsbyggande med utlandsproffs känns bidragande tyvärr.

Vi har nog ett år att bevisa lite men känns som vi är på rätt väg ändå.

Höken hade uppgifter på detta. Brynäs erbjuder ett längre välbetalt kontrakt som ger han mer pengar i slutändan än vad Lausanne betalar

Funderade också på det och skrev det igår. Hur kommer det sig att vi inte kan locka hem våra spelare från utomlands?

För att de vill tjäna så mycket som möjligt innan de slår sig till ro?

Och det kan inte HV göra också?

Det kan dom väl absolut men spelaren ska ju vilja det också :blush:

Yes, och just det var ju en del av min ursprungspoäng, relationen med spelaren och spelarens känslor för klubben.

2 gillningar

Ingenting som har hört något om några rykten, vill ju gärna ha något till helgen?

Nepp nu verkar det vara knäpptyst. Abbott har ju dock precis kommit in med så han jobbar nog för fullt :+1:

3 gillningar

Du får nog lugna dig lite, Chris kom precis in. Alnefelt ryktas vara klar och i övrigt är det inte många platser kvar att fylla, det blir nog en relativt lugn silly framöver.

1 gillning

Tror Abbotts “första” nyförvärv kommer nästa vecka.

1 gillning

Lägger denna här. Detta dök upp i mitt twitterflöde.

Hoppas det är någon sanning i det!

8 gillningar

Håller tummarna för att det stämmer. Vem på forumet har Nybergs bil-jouren denna veckan?

5 gillningar

Så det är HV:s fel om Pilut inte vill bryta ett lukrativt kontrakt med en schweizisk klubb?

Okej…

Han har ju lägenhet här var de ju någon som skrev så är väl inte ett måste att han är här
Pågrund av hv

Men for helvede lol

Han sätter emot iallafall. Ja vi får väl se…