Han är påväg bort eftersom de inte ger han nytt kontrakt. Det är vad Skellefteå fans säger. Bara hugga direkt
Måste till HV….
Jag vill ha in följande:
LaLeggia
Sandberg
Andersson
Sen kan vi stänga silly för i år
Säger ja till 2 av dem, men jag vet hur omtyckt detta är här men jag är tveksam till Sandberg…jag gillar honom och ser han gärna i Hv men inte i det bygget vi har nu, anser att vi saknar en annan typ av spelare än Sandberg just nu. Vi behöver någon som är mer som AP20, OSL, LENC. Jag tycker som laget är just nu så är det ont om offensiv finess och framförallt snipers/avslutare, hade GÄRNA sätt en väldigt poängstark spelare in istället för Sandberg, är orolig för vem som ska göra poängen annars, speciellt om AP20 skadar sig igen vilket han säkerligen kommer göra
Det jag gillar med Sandberg som jag inte ser i någon av de du drar upp är kämparglöden. Varken AP, OSL eller Lenc har detta. De är otroligt ojämna och kan vara totalt osynliga vissa perioder. Jag tror Sandberg hade varit en perfekt 2C eller 3C för HV
Problemet är att det jobbet ska ju Stakke, Tikka, Måns, Lindbäck ha men dom tar det inte, hade MYCKET hellre sätt Sandberg än någon av dessa, men med tanke på att vi har minst 4 med den rollen redan
Tycker Sandberg är viktig inför kommande säsonger. Vill även ha Bengtsson tillbaka och bygga en bra stomme med spelare som jobbar hårt runt dom.
Tyvärr sitter ju Tedenby och Tikka på flera års kontrakt vilket förstör mycket för bygget. Men just Sandberg och Bengan hade ju ersatt dom rakt av med stort plus.
Edit. Även om Tedenby är 100% gratis tycker jag ändå det är negativt han är med. Finns ingen plats och stjälper mer än hjälper. Tycker jag.
Också tudelad till Sandberg. Gillar att man i första hand bygger hämvävt. Sandberg har stor SHL-erfarenhet, och kan användas i alla spelformer. Är en bra ledare, kommer komma bra in i gruppen och tillföra mkt även på det planet. En person man vill ha in. Problemet just nu är väl att han isf blir den tredje man vill ha in framåt, efter 1 centeretta och antingen centertvåa eller ytter likt Smejkal/Karlsson. Sen är det givetvis så att det inte ens är säkert att en klubb som HV kan få in spelare som de två i år, och Sandberg kanske rent av är bästa möjliga alternativ.
Men vi kan väl iaf slå fast att Sandberg inte är center, utan kommer konkurrera som ytter.
HUR kommer det sig att du ser Sandberg som center? Han har väl alltid, hela sin karriär, spelat ytterforward. Jag vet att han, vid stort centermanfall, vikarierat som center, men Sandberg är ytterforward. Inget annat.
Förmodligen för att det står att Sandberg spelar C/RW på Eliteprospects.
Där håller jag med, Tedenby ut Svampen in och Tikka ut Bengtsson in vore KLOCKRENT
Ja att Abbott presenteras och att han tar med sig Bengtsson hem vore fantastikt. Inser hur orealistiskt det är men det här är ju ändå drömtråden och man har ju blivit chockad förr.
Bengtsson kommer inte. Så det är inte ens nån idé att drömma om det…
Och jämföra Sandberg med Stakke, Tikka, Måns, Lindbäck är lite orättvist. Sandberg har spelat i en toppkedja i svenska mästarna, och spelar i alla spelformen, 5v5, PP, BP. De andra spelar längre ner. Och klarar han spela i en toppkedja i ett mästarlag så fixar han det i ett bottenlag också…
Speciellt när han hade 4e mest speltid av alla spelarna i det laget
samtidigt, varför vill de inte förlänga med honom ?
Inte en aning, men det är väl varken första eller sista gången det händer att man av olika anledningar inte förlänger med nån… även om den gjort det bra.
Och vi är ju tre snäpp under ZAIK i hierarkin just nu…
Höken pratade om detta. Dom har liksom inte riktigt plats i hierarkin för både Sandberg och Sikura med andra spelare på väg in och han är ju inte så billig och priset på Sikura stiger också efter sin säsong.
Så det kanske lutar åt att Sikura stannar och Sandberg släpps.
Alright, jag gillar Sandberg, men som sagt tycker inte han är den spelare vi saknar just nu. Vill se lite mer offensiva skills i Hv
Skills finns. Han gjorde 16 mål sist han var i HV. Och bara två spelare i Skellefteå som gjorde fler mål än honom senaste säsongen.
Så, återigen, kan han spela i toppkedja i mästarlaget (näst mest tid av alla lagets FW i slutspelet) så ska han nog klara det i HV också. Plus att det är en spelare som alltid ger allt, och som är från våra egna led, kom till HV som 15-åring.
Så ja tack om han vill komma “hem”.
Precis, en kanonvärvning för andrakedjan!