Ja, hon kommer från Tenhult där familjen fortfarande bor. Bara noterade att hon är i stan. Behöver inte betyda ett smack.
Men men, hoppet lever
Smejkaö aktuellt för LHC o Luleå o troligen Växjö enligt Svensson så han kan vi nog räkna bort
Det finns ju några få spelare på marknaden som håller absolut toppklass och dessutom är bevisade i ligan. Smejkal är en av dom, och givetvis bör man göra vad man kan för att få in en sån spelare. Konkurrensen lär ju dock bli riktigt tung. Laleggia är en annan, och intressant att SHL verkar kunna bli aktuellt där. Vore tufft att bomma på båda.
Centermarknaden kan bli en riktig nagelbitare. HV behöver två, men det börjar kännas mindre och mindre rimligt att få in två av riktigt bra klass. Får vi in en given etta kanske vi får vara nöjda, ytterligare en lär antingen vara en chansning eller en gedigen trea. Är det två toppspelare man vill ha in kanske 1 C + 1 FW är det man får gå på.
Målvaktssidan börjar också bli hög tid för. Arvid Holm gick till Rögle och Källgren valde Brynäs. LHC är sugna på Heljanko från Tappara (bland annat) och därmed börjar de realistiska namnen droppa bort. Är man trygga i Alnefeldt? Går man lite billigare med Bibeau?
Men. Ge oss vår GM först. Jag vill höra den nyes tankar!
Kan det vara så att Silverköping värvar en av Heljanko och Olkinuora och vi den andra? Vem vill vi helst ha isåfall?
Abbott har varit i Nordamerika senaste veckan, om det är för scouting eller ej vet jag inte dock.
Var en resa planerad sedan länge, kan vart hälsa på vänner o familj
Men kan ju smugit in nån scouting
där har ni anledningen till att inget presenteras, tänker jag
Kul o höra ditt namn i dags podd
Svårt med uttalet bara…
Var du med i Sannys? Eller vad har jag missat?
Frågade: Är HV på väg åt rätt håll?
Fick inget bra svar dock, mest att allt är utrensat, förutom truppen. Det kom ingen värdering om huruvida detta är bra eller dåligt.
De jämförd hv är som när man vill gå ner i vikt. Man gör allt på engång
Eller hur, man kände sig nästan lite reppad själv
Tolkade det som att det kommer gå åt helvete. Eftersom det “alltid” går åt helvetet för personer som vill gå ner i vikt på det sättet, tyvärr.
Verkade inte heller som att dom hade några konkreta rykten kring nyförvärv, så har man nått klart eller nära så håller man det hårt inom Gardens väggar.
Ganska vanligt är väl att man går ner tokmycket i vikt, snabbt, för att sedan i längden gå upp i vikt igen. Kan det betyda att vi tar SM-guld och sedan degraderas till HockeyAllsvenskan säsongen efter?
Någon som eventuellt har premium på hockeynews? Jag ser att det är Timashov till vänster men jag undrar vilka de andra namnen är och om de kan vara något för HV?
Filip Sandberg Påväg bort från Skellefteå.
På väg bort? Stod väl bara att han inte fått ett kontrakt ännu av ZAIK?
De jag kan läsa mellan raderna så tolkar jag de så. Sen är de tjockt som fan i deras trupp.