Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Aldrig spelat i shl. Ingen renodlad center …

Men sätt han i landslaget mm och han är riktigt bra och har har gått center som mest både i landslag och NHL, AHL.

1 gillning

Finländska landslagsspelare tackar jag vänligen men bestämt nej till. Blir allt som oftast kattskit.

Han är ju betydligt vassare än Borgy i alla fall. Jag hoppas han kommer för han är klass rakt av.

2 gillningar

Märks att folk inte sett Ruotsalainen spela, det är klass rakt igenom.

4 gillningar

Så här är det. Det finns HV fans de har koll på HV och vilkla spelare som varit i klubben mm samt följer de EP slaviskt. Sen finns det dom som älskar HV och hockey generellt de personerna har oftast lite mer koll på andra spelare. Man ser tydligt på forumet vilka som har lite koll och vilka som har mindre koll.

2 gillningar

Hahha va? Vad vet du om vilka spelare jag ser och hur mycke jag konsumerar hockey?

Jag säger inte att han är dålig eller något negativt jag undrade bara om han verkligen är våran 1c , då han aldrig spelat SHL eller varit fast gjuten som center.

Han har varit center 95% under sina år. Nu senast de varit lite blandat. Så i min bok är han center.

1 gillning

I landslangsturneringar jag såg förra eller förrförra var han fw.

Lias Andersson ryktas till Biel-Bienne enligt eliteprospects

1 gillning

Omöjligt då han är klar för HV. De kan EP skitglömma.

15 gillningar

Du är inte ironisk va? :sweat_smile:

2 gillningar

Skulle jag aldrig vara.

5 gillningar

Det stämmer inte, hans naturliga position är att spela till höger för att kunna vika in och skjuta. Han har vikarierat en del som center men är lika mycket center som Borgström.
Som ytter skulle han vara toppklass i shl, spets både offensivt och defensivt.

Edit: Fortfarande bra som center ska sägas
Edit 2: Han spelade också som en slags halvcenter ibland i ahl där de delade på uppgifterna, skulle vara intressant med Borgström eller Mølgaard men kedjorna behöver en playmaker i så fall.

1 gillning

Jag vill få hem Erik Brännström. Hans kontrakt har gått ut och ingen förlängning har skrivits på än med Ottawa. Känns dock väldigt svårt att få hem han redan nu men det hade varit en dröm.

3 gillningar

Kanske finns en möjlighet? Är han offensivt eller defensivt lagd?

Han har varit ordinarie i Ottawa och är född 1999. Ser de som nästintill omöjligt att han skulle dra till hv nu.

Mest troligt men om han inte får fler bud är det kanske inte omöjligt. Men tror att andra lag fångar honom om han inte får monsterbud från HV också är han värd det?!

Ottawa behöver göra ett vägval, antingen bygger de om backsidan (och då kan det finnas utrymme för Brännström) eller så behåller de sina stjärnor och då är Brännström överflödig.
Hans qualifying offer är 2 miljoner dollar så förmodligen blir han fri att gå till vilken klubb han vill redan 1 juli.
Kan tänka mig att han kan få chansen i första pp i San Jose eller att han går till något desperat lag med lite löneutrymme (Toronto).

2 gillningar

Som Sharksfan kan jag säga att det låter perfekt för Erik.