Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Brännström och Olofsson känns som typiska spelare som får ett ettårskontrakt med lag som vill få dem att öka i värde och släppa innan deadline för trejder.
Tror båda kan vara aktuella för europa om ett år ifall de inte lyfter sig.

1 gillning

Hur ser det ut för Gustafsson, har han kontrakt nästa år? Realistisk centervärvning?

Inte realistisk

Jo, men Brännström känns också som en spelare som bara kan behöva en nystart

1 gillning

Har väl just gjort sin poäng bästa säsong i Nhl så känns väl inte troligt att han vänder hem i närtid?

1 gillning

Precis.

Vad dött det har varit sen Abbott kom in. Inga rykten och inga värvningar. Väldigt nyfiken på vad det är för center och fw som ska in. Känns inte som det blir ngt med Laleggia heller vilket känns tråkigt. I mina ögon behöver vi ha in en riktig klassback till också, trots att de förlängde med Jaski.

Ett proffs arbetar på detta vis. Det är inget att hymla om.

14 gillningar

Ett proffs jobbar på detta sätt (total tystnad) förutsatt att det redan är klart med dessa spelare :wink:

Är ingenting klart ännu eller i vilket fall mer eller mindre klart så är han snarare sent ute.
För under hans tid är det väl enkom Kaski som skrivit nytt och han ville ju dessutom själv stanna kvar.

I intervjun häromdagen var han ute efter en center och en forward, alternativt två forwards.

Därmed bör en tänkt centersida kunna se ut enligt följande två alternativ:

Ny
Borgström
Molgaard
Tikka

Borgström
Molgaard
Tikka
Stakkestad

Hoppas på alternativ 1

Jag med, stenhårt! Den center sidan med någon i Shore/Lias klass är ju faktiskt helt okej om nu ryktet som säger att Borgström VILL lira center stämmer för då lär han bli bättre denna säsongen killgissar jag

Du gillar uttrycket “killgissa”…

2 gillningar

I alternativ två kan vi snacka om att hoppas på att spelare tar steg!
Ingen spelare har visat sig vara mogen just den uppgiften.
Alternativ ett ser lite bättre ut. Även om jag har svårt att släppa förhoppningen om två centrar.

Om den andra forwarden är en hybridspelare likt Borgström skulle alternativ 1 kännas bra.

Jag hoppas att HV är opportunistiska och hugger på alla centrar av klass även om truppen är “färdig” - kan vi få hit bra spelare som stannar minst 1.5 säsong så kan vi kompensera med hårdare svångrem året/åren efter.

1 gillning

Brynäs värvar spelare efter spelare. I HV händer det absolut ingenting. Jordan Schroeder blir Brynäs centerlösning | SHL | Expressen

Skulle inte se de som en supervärvning direkt

Bättre o vänta och att gå för något bättre som vi gör förhoppningsvis

1 gillning

Behöver absolut inte vara något positivt. Jag gillar att Abbott är kylig och väntar in den rätte i truppen. Jag hade inte blivit nöjd med Schroeder i HVs trupp som en 1C. Bättre att vänta ut AHL och se vilka som är villiga att lämna där pga ej erbjudna kontrakt eller vänta in den spelaren i övriga europa som passar just detta lagbygget. Visst är det bra för Brynäs att fylla sitt lag så snabbt som möjligt men jag tror att det är bättre att man väntar och får chansen att hitta en Borgström 2.0 eller en Schroeder/ Miele som är 33+. Jag tror alla här måste ha lite is i magen och lita på processen är det gäller Forwards och center

6 gillningar

Tålamod mina vänner, tålamod. En dygd, jag vet, men ack så viktigt att vi fyller sista platserna med fingertoppskänsla snarare än med impulsivitet.

19 gillningar

Hockeynews publicerade några namn som kan hamna i SHL , något ni tycker är intressant av dessa?

Vilka är de då?