Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Ja i artikeln står det kortfattat:

Kaski stängde backsidan.
Strålman lägger förmodligen av eller gör nått annat
Laleggia kommer inte komma till Hv
Alnefelt klar men inte presenterad
Sen Center och forward av högre klass sökes

4 gillningar

Varifrån får LHC (och för all del, Luleå och Rögle) alla sina pengar? Smejkal lär vara svindyr. Enligt Hockeynews, 300 000 euro. Netto! Alltså ca 3,4 milj kr. Till det ska läggas lön så det räcker till artistskatt, sociala avgifter, boende och bil mm. Då pratar vi om en kostnad på strax under 6 milj kr.

Fan vet om vare sig LHC eller någon annan klubb i Sverige har råd. Blir han inte kvar i NHL, hamnar han nog i Schweiz.

2 gillningar

Tänker samma, verkar strömma in pengar i SHL nu. Luleås trupp kommer att slå Nubbens all-high 70 mille budget och LHC kan inte ligga långt efter om man siktar på Smejkal.

Luleå har Porser och Rögle har PEAB (och många andra därtill).

Linköping gjorde nyss sin bästa ekonomiska vinst någonsin(?) samtidigt som TV4-pengarna ökar. Jakobsson känns lite som Kent fast med bättre fingertoppskänsla. Nu vet jag inte om det var sagt att vi ska sänka spelarbudgeten men nånstans måste vi börja om. Kent har satt oss i skiten med dyra dåliga kontrakt…

2 gillningar

Precis som @TimpanHV71 skriver så får ju Luleå massa pengar från Porser,
Rögle får pengar från Peab, Privata aktörer med kapital och mycket pengar från Unisport/Rantzow.
Har inte Joakim Lundell tryckt in pengar i Linköping eller drömmer jag det?

Joakim Lundell pratade i höstas om att han hade snackat med Jakobsson att han var beredd att gå in med pengar om man hittar en spetsvärvning. Har för mig att nån vecka efter han sa det så presenterade dem Greco

1 gillning

Har för mig att vi la stora belopp på Hrdina, Davidsson och Vuotilainen.
6-7 miljoner totalt för en spelare som är bland de bästa i ligan är ingen dålig affär men då gäller det att skippa halvdyra breddspelare.

Jag byter gärna Tedenby, Tikka och Nyberg mot Smejkal och två juniorer i truppen.

2 gillningar

Kanske va så, men då hade vi också en organisation som kunde värdera en trupp och komplettera med det som behövdes underifrån för rätt peng.

Nu får vi dras med skiten minst ett år till.

Någonstans sades de att Melin och Liv fick runt 7.5 när de återvände 2008, finns garanterat folk med bättre koll än mig då jag bara hört detta via media.

Jan Hrdina fick rätt bra slant, här nedan finns länk till artikel i ämnet…

Vi stryker Audette

1 gillning

Tror nog Abbot kommer komma med något riktigt bra från andra sidan pölen.
Han har kontakterna och det kommer nog inte bli någon chansning här inte.

6 gillningar

Uppgifter: Här är Smejkals klubbval - HockeyNews

Då låter det som vi tyvärr kan glömma Smejkal.

1 gillning

Verkade ju även varit Linköpings huvudspår enligt höken så på ett sätt känns det bra att dom inte fick han heller

Komsi komsi.

Hade varit väldigt bra med mer storlek kombinerat med spets i dagens trupp.

1 gillning

Hade det varit någon idé att tipsa Madhawk om snubben i HV-kläder på Landvetter flygplats häromdagen som såg ut som att han skulle hämta någon? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Känns som att han behöver en speldrivande center vid sig. Kan Borgström vara den centern?

Sen vet jag ju såklart att det ska in en center till.

Rögle letar 1 center också nu när Abols drog till AHL/NHL. fisken ev också borta och då behöver vi 2 centrar o 1 forwards detta blir fan i mig tufft för Abbot

3 gillningar

fisken spelar väll i hv kommande säsong?

1 gillning

Om han inte tar plats i NHL ja, men dock har HV satt upp nya möjligheter att gå runt dessa regler med Andrae och självmant bryta kontraktet så man kan spela i AHL, detta var inte tidigare möjligt. Nu är de upp till Fisken och Seattle o se vad de anser vad som är bäst

1 gillning

Well. Det beror ju även vem som roddar laget. Klart en spelare kan bryta sitt kontrakt, men det kostar. Och det har du alltid kunnat. Och det blir även enklare om en sportchef accepterar det sättet. När det gäller Andrae skulle Nubben såklart bara sagt nej.