Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Ja precis och kanske det är något Abbott jobbar på med att värva någon därifrån, vi får hoppas!

2 gillningar

Fredrik Karlström stannar också kvar där borta.

Ska bli väldigt intressant att se vad Chris hittar.

Känns som att vi kommer få in spelare som vi inte diskuterat härinne.

Men jag litar på Abbott att han får fram 2 spelare som kommer bli bra för laget :muscle:

4 gillningar

Mycket har försvunnit, men finns rätt mycket kvar. Dock ska man nog passa sig från att endast stirra på EP när det kommer till AHL-lirare. Tittar vi på forwardsvärvningar från AHL till SHL från förra säsongen hittar vi namn som Logan Hutsko, Danny O’Regan, Alan Quine som presterade rätt bra siffror i AHL men floppade i SHL. Sen finns det spelare som Sampo Ranta, Dylan McLaughlin, Max Véronneau som inte presterade lika bra, men funkade i SHL.

Svenskt
David Gustafsson (Kommer inte ske)
Fredrik Olofsson (Ryktas till Zug)
Jacob Petersson

Finskt
Arttu Ruotsalainen (Ryktas lämna Lugano)
Joona Luoto
Otto Koivula

Andra AHL-spelare som sticker ut
Radim Zohorna (Ryktas ta Ruotsalainens plats i Lugano)
Rocco Grimaldi
Taro Hirose
Rem Pitlick
Alex Steeves
Colin White
Kyle Rau
Matthew Philipps
Nic Petan (Verkar hamna i KHL)
Brendan Perlini
Gerry Mayhew

Det finns nog ändå 15-20 till i AHL som kan vara alternativ, men dem orkar jag inte nämna.
John Quenneville kanske skulle kunna vara intressant också. Men ett stort frågetecken.

6 gillningar

Jag tycker att du ska vara våra scout för HV71! Droppar många spännande namn här! Vilken av dessa herrar i listan tror du skulle passa i HV71? Gustafsson känner till HV sen tidigare och kan vara möjligt att är en av de namn som Abbott jobbar med men tror att han kommer inte hem redan nu.

1 gillning

Med EP Premium är det lätt att se vad som är ledigt :wink:

Vad gäller vem som skulle passa bäst har jag absolut ingen koll. Verkligen inte på AHL-spelarna.

1 gillning

Colin White är ju en tidigare förstarunda och storlöfte iaf. Vet ej vad som gick fel men tror han var skadad en del förr om åren.

Joona louto skulle jag vilja se som våran forwards värvning

Matthew Phillips känns mkt intressant. Öst in poäng. Ser ut varit skadad i år men säsongerna innan ser riktigt bra ut. Kanske väger lite lätt dock?

Smart! Kostar det att låser upp till EP premium?

Det är självklart knepigt att veta såklart eftersom det kan bli väldigt bra eller inte alls bra

Kennedy Bobyck och Teghan Inglis!

Blev själaglad över att Abbott lyckats hittat en center och forward. Började läsa och såg att det var en forward och en back. En back till! Vad fan händer?!
…sedan såg jag att det stod “hon” på båda två i texten. :smiley:

7 gillningar

Haha jag åkte dit med.

1 gillning

Gjorde exakt samma

Japp been there, done that… :sweat_smile:

Jag kollade direkt upp spelarinfo utan att klicka på länken och såg att Kennedy var 156 cm lång. Då anade jag oro…

2 gillningar

Amatörer :wink: Tror ni Frejd hade presenterat båda sista platserna samtidigt en torsdagsförmiddag?

15 gillningar

Hört fåglar sjunga om ett nyförvärv imorgon eller på måndag. hoppas jag är en bra fågelskådare;)

27 gillningar

Hoppas!!

Hoppas att du har har hört rätt! Annars känns det väldigt segt på den fronten just nu. Börjar mer och mer tro att det kommer bli ett enormt antiklimax, typ att vi, väldigt sent, får in en 32-årig center som de senaste säsongerna varvat AHL med ECHL med ett poängsnitt på 0,18 respektive 0,49.
Är så fruktansvärt bitter att Shore lämnade…

1 gillning

Ja, med facit i hand så är man ju verkligen det, även om han inte var så bra i kvalet.

Ska spelaren vara klar alltså?