Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Jag tror spelare är klara men Abbot väntar och ser om de får NHL kontrakt. Håll ut 10 dagar sen tror jag vi har de sista på plats.

1 gillning

Hoppas det är så

Hoppas du har rätt Dovahkiin!,finns ju en uppsjö av AHL forwards/centers som snittar 1 p/match,Abbott borde ha bra kontakter “over there” träffar han rätt på dom två sista ser det ändå rätt skapligt ut!

5 gillningar

Ge oss nått nu Abbott!!!

2 gillningar

Snart är det 1 Juli, jag tror att Abbott kommer att släppa någon nyheter i veckan eller nästa vecka. Det är min känsla som jag har. Oavsett vilken namn så hoppas jag på spetsspelarna.

2 gillningar

Såg att Erik Brännström har inte blivit erbjud kontrakt(hockeynews.se), Jag tror inte att han ger upp NHL ännu men hur underbart det skulle vore om båda bröderna Brännström spelar för HV kommande säsong!

Dröm, men osannolikt tyvärr.

jaa jag får fortsätta att dagdrömma om det :slight_smile:

min dröm till nästa säsong: brännan + pillutten

7 gillningar

Jacob Peterson hade suttit fint ihop med Erik Brännström och Norlinder/Nils Lundqvist att få in i laget.

Laurent Dauphin hamnade i Nordamerika, så vi stryker honom.

Cameron Hughes också borta från marknaden för er som hoppades på honom.

ouch det gjorde ont! Men det hör till sillyn och då får vi alla hoppas på någon bra namn som kommer till HV.

Ja, den långa listan vi såg på forumet för ett tag sedan, blir allt kortare. Även Joe Snivley och Brendan Gaunce är borta. De flesta skriver “minikontrakt” på 775 000 dollar. Alltså drygt 8 milj kronor. Svenska lag har alltså ingen chans på dessa spelare.

Ja, många spelare försvann igår. 185 spelare skrev NHL-kontrakt till ett sammanlagt värde av $1,211,910,000.

Men det finns såklart fortfarande intressanta spelare kvar som ligger där på gränsen mellan NHL/AHL

Ska också sägas att 775 000 får de endast om det är envägskontrakt eller spelar i NHL. Blir de placerade i AHL är lönen väsentligt mindre.

1 gillning

Fast fortfarande höga löner sett till SHL, iallafall för vissa. T.ex. har Brendan Gance en AHL-lön på $550,000 (källa: Wild sign forward Brendan Gaunce to two-year, two-way contract).

De andra som nämnts nyligen hittade jag ingen AHL-lön vis en snabb sökning.

Sheldon Rempal klar för KHL. Kanske inte någon som omnämnts här men en spelare jag hade lite förhoppningar på. Det börjar tunna ut mer och mer.

Har inte ännu skrivit avtal med någon ny NHL klubb ännu, från AHL mästaren Hershey Bears. verkar vara spännande namn

3 gillningar

Väldigt intressant. Washington har som jag skrivit tidigare lite väl många C/FW som inte riktigt tar steget upp till att ersätta Bäckis.

1 gillning