Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Hade varit väldigt nöjd med Joona Luoto. En tung sniper som AP kan lägga fina flippmackor till😋

1 gillning

Precis vad man vill ha in :blush: Joensuu var en riktig powerforward!

Routsalainen hade jag valt före dock. Otroligt mkt skill i Routsalainen plus är han center.

4 gillningar

Känns som helt rätt spelartyp

Säger ingenstans att de är en dålig värvning men är ändå jävligt nyfiken.

Många säger både här och tex på X att han är en målskytt och har näsa för mål osv. Han har gjort 2-siffrigt med mål 2ggr under sin seniorkarriär. Är det vad som krävs för att kallas målskytt/sniper nu för tiden?

OBS. Inget emot värvningen. Gillar storleken framförallt och de betyder att någon av våra andra 326 powerforwards hamnar på läktaren = Bra.

3 gillningar

Tror absolut detta kan bli bra. Till skillnad från Tikka är han bra på rören och en näsa för mål.

1 gillning

Nej ingen flopp Luoto till Hv tack, ska vi ha 1 till Tikka i Hv menar ni.

Känns dock som det bästa som finns på denna marknad. Jag är nöjd om detta ros i hamn. Växjö, Rögle, Frölunda och LHC leta också forwards så en mindre till de isåfall…

Han har ju i alla fall gjort det bra i andra ligor. Tycker oftast de betyder dom är lite bättre då än komma direkt från Finland.

1 gillning

Det är egentligen bara senaste säsongen som är bra, luktar chansvärvning lång väg. Precis en sån här spelare nubben hade huggit på. Nä jag vill ha en spelare som producerat stadigt i flera säsonger som Routsolainen.

2 gillningar

Vad har jag missat? Står det någonstans? :blush:

Ja. Höken la nyss ut de.

1 gillning

Aha okej, tack för infon :+1::blush:

Luoto vet jag heller inget om men verkar vara en stadig pjäs storleksmässigt. Hoppas han är det poängmässigt oxå….

Nåt säger mig dock att Routsalainen kommer bli en succé och Luoto en flopp. Hade FHC värvat Luoto och vi Ruotsalainen hade det varit omvänt scenario. ”The HV way” liksom…

Men det var på Nubbens tid bestämmer vi.

In Abbott we trust!

3 gillningar

Joona före routsalainen alla dagar i veckan.

Som fler skriver behöver vi få in någon med storlek och skills. Bästa sättet att beskriva Joona är att jämföra med smejkal. Väldigt lika.

4 gillningar

Kollar man på EP vilket såklart inte säger hela bilden så känns det ljummet för en spetsforward.
Måste dock erkänna att jag har väldigt begränsad koll på denna killen.
Väljer att lita på era omdömen och hoppas på det bästa.

1 gillning

Känns som 2:a kedja material?

Snarare 3-kedje

Dock positivt att det är de 2 senaste säsongerna.

Routsalainen förra säsongen 5+9 14 p på 43 matcher, Luoto 18+9 27 p på 45 matcher.

Sen ja Routsi är säkert med skicklig tekniskt som spelare men tror hv behöver en lite mer fysisk forward för toppformationerna. Vi har redan Borgström, AP, OSL och tedenby (delvis brännström) som tar den rollen, med Luoto breddar vi till en mer ren målskytt som har storlek och spelar lite mer fysiskt.

Sen tror jag man blir aldrig nöjd över nån värvning hv kommer göra, de man vill ha spelar i en högre liga än hv är i och därmned blir de orealistiska

2 gillningar