Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Vänta… Tedenby tar vad för roll sa du?

2 gillningar

syftare men kanske på tekniska spelare (sen han inte håller för de idag är en annan sak)

Förutom förra säsongen i Bern så har han spelat runt hälften av matcherna per säsong de senaste 4 säsongerna innan dess. Skadebenägen?

Rocco Grimaldi fortfarande utan kontrakt, bara att punga upp nu Abbott.

5 gillningar

Sjukt med skills. Sjukt liten. Kan passa på den stora isen. Kör, jag swishar någon hundring!

6 gillningar

Det kan bli bra med joona, men det kan också bli kattskit, hoppas man väljer ett säkrare kort. Nån som minns Max Wärn? Får tyvärr såna vibbar.

Låter illa. En ny Nätthinehn?

Välkommen!

2 gillningar

Mjo, man blir ju lite orolig. Får hoppas att han håller hela säsongen ifall han värvas.

Tack så mycket!

Fredag idag, tror ni att det presenteras något? Luoto?

1 gillning

Hoppas inte det. Vill inte ha in Joona så väntar gärna länge till, kan vänta till seriestart så länge de är rätt spelare.

1 gillning

Väldigt intressant att många här inne tror att HV bara kan välja och vraka bland spelare som Växjö och Frölunda är intresserade av. Om man tittar de senaste 5 år är dessa två klubbar mer attraktiva och HV får välja de som blir över o försöka göra det bästa av situationen. Allt annat är orimligt. HV ska vara glada om de får in Joona och alla fans borde vara detsamma. Att skriva på för ett lag som de senaste 4 åren fajtats i botten är inte speciellt attraktivt.

Så alla här inne så går o klagar på dessa värvningar så de lite relativt till var HV legat de senaste åren.

Inte så konstigt. Tänk realistiskt.

9 gillningar

Ingen förväntade nog sig Kero, kom som en blixt från klar himmel. Man får hoppas att Abbott sitter på ngt riktigt bra.

Vem har sagt att vi kan välja och vraka? Jag sa vänta på rätt spelare.

1 gillning

Även Kero är en chansning men jag gillar ju hans 2-vägsspel och att han verkar vara en bra människa. Det ska inte underskattas.

1 gillning

Jag tror att vi ska vara jävligt nöjda om vi får Joona. Marknaden är jävligt tunn och tror de är de bästa vi kan få just nu.

Växjös finne dom tog är absolut snäppet bättre än Joona men som han själv säger i en intervju så väljer han Växjö pågrund av chansen att vinna. Med Routsalainen är de garanterat av samma anledning de lutar över för Frölunda än HV.
Sen tycker jag inte Routsalainen är så jävla bra som folk får de att låta som.

Luoto ser ju onekligen intressant ut om man kikar på denna video. Tung med bra skott och även ett öga för att hitta passningar.

2 gillningar

Rekommenderar även att se hela matcher. Han är bra i def zon med. Täcker skott och vinner puck

Han är välkommen om han väljer ett nummer under 30. :slight_smile:

Med risk för att framstå som en sann pessimist så känns dessa highlights rätt snarlika de som fanns på Tikka innan vi värvade honom. Som ovanstående skribent skrev så håller jag helt med om numret. Nummer 68 är Jagr och ingen annan. 88 är Lindros. 99 är Gretzky. 66 är Lemieux. När Ytterell tog 66:an blev jag sur samma sak med Strandell. Blir bara pinsamt när icke världsspelare tar höga, ovanliga nummer som är starkt förknippade med superstjärnor. Hansson ska givetvis inte heller ha nummer 77 som är ett utmärkande nummer då han helt enkelt är en för dålig hockeyspelare för att utmärka sig på så vis.

1 gillning

Knappt några låga nummer kvar med tanke på tröjorna i taket. :crazy_face:

Har aldrig sett honom spela men väljer att lita på powerplay som säger att det här kommer att bli bra. :+1:t4:

1 gillning