Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Jag kan inte se i framtiden och säga att de blir bra eller dåligt men är absolut mer positiv till de än de flesta här som verkar tro att de finns en uppsjö av spelare och vi kan bara lägga ett bud och förvänta oss att spelaren tar de.

Har som sagt referenser av en som spelat ihop med honom och han menar på att detta inte är en habil brunkare.
Och att han är en spelare som sättet laget framför jaget.
Och att jämför Joona med tikka är lite fel. Joona har levererat bra nu senaste säsongen i NL vilket tikka absolut inte hade gjort och inte ens Routsalainen gjorde föregående säsong.
Hade vi värvat Routsalainen så hade väl vissa skrikit att de var kattskit för att han har en nedåtgående kurva. Nu får vi ju faktiskt en Joona med en riktigt bra säsong i ryggen.

1 gillning

Önerud hade #99 säsongen 07/08. :wink:

1 gillning

Hur vet ni att Abbott inte kan välja och vraka. Är övertygad om att han kan få in en spelare i Shores kaliber om han bara vill.

Jag var tvungen :rofl:

Personligen så tror jag att det är en extremt tunn marknad med få kvalitetsspelare. Mot bakgrund av svag kronkurs och fler utlänningsplatser i NLA så förstår jag också att de spelare som kan tänka sig att spela i SHL gör det mot en premie, dvs högre löner. Det jag däremot inte förstår är varför vi ens värvar mediokra spelare till en hög prislapp. Om vi tex tar Luoto till exempel så lär han vara extremt dyr och inte leverera och bidra i förhållande till sin lön. Är det isf inte bättre att ge Träff chansen från start? Uppsidan är ju enorm. Skulle han inte platsa så har vi sparat pengar som vi sedan kan lägga på att försöka värva en spelare som faktiskt gör en rejäl skillnad.
Jag tycker att vi ska ösa pengar på vår topp sex på fw-sidan och säg topp-tre backarna. Det känns inte långsiktigt hållbart att värva in spelare för 200-300 k/månad för att spela i tredje och fjärdekedjan.
Om vi dessutom har en billig bredd från juniorlagen så kommer någon alltid att överraska positivt och sedan skriva NHL-kontrakt vilket ger inkomster.
Jag tror inte heller publiken är direkt negativt inställd till ett (botten) lag som mer är ett bygdens lag snarare än ett hela världens lag.

1 gillning

Jag hoppades alltid att Per Ledin skulle spela med 99 i landslaget för att reta Kanada.

För Per Ledin är jag beredd att göra ett undantag för tröja nummer 99 varje dag i vecka :muscle::star_struck::ok_hand:

1 gillning

Nog därför han lånades ut till Troja och Oskarshamn säsongerna efter…

1 gillning

Hur vet du det? Han är ju inte ens presenterad. Många förutfattade meningar. För egen del litar jag på att Abbotts bedömningar är oerhört mycket bättre än mina gissningar. Till motsatsen är bevisad räknar jag med att det är en bra rekrytering, om den blir verklig.

5 gillningar

Av det jag sett av honom från landslag, NL och diverse klipp från Tuben. Så är min åsikt att han skall spela om han blir klar då vill säga i en kedja där han har en smart center ( ofm ) tillsammans med en gritty spelare som är likt han stark på pucken, bra skott och som går på mål ( lenc)
Tror han isf skall börja där och beroende på hur han levererar kan klättra upp i kedjorna. Men tror att i den miljön så kan den kedjan blir en uppstickare :slight_smile:

1 gillning

Det vet jag inte utan det är vad jag tror baserat på föregående säsong, NHL meriter och landslagsmeriter. Hur vet du att han inte är extremt dyr i förhållande till vad han kan leverera? Hur vet du att Abbott bara gör kanonvärvningar?
Min poäng är att det är fruktansvärt onödigt att köpa lotter när vi i stället kan spela på juniorer med samma profil och OM det inte slår väl ut med juniorer så har vi mer pengar att lägga på någon som inte kan vara en nitlott.
Hoppas du förstår hur jag menar.

Träff måste lära sig att spela försvarspel innan han ens kan vara påtänkt i en startuppställning.
Abbot har historia av att bygga lag på en botten-9 forwardsuppställning med spelare som sätter försvarspel i första hand.

3 gillningar

Om vi nu ska ha in en center till. Vad finns på marknaden som är nån form av kvalite.

Kalle Kossila är ju ledig nu

1 gillning

Välkommen!

1 gillning

Ambri piotta är sugna på kossila.

Öppna plånboken nu Abbott, Kossila ska till HV71. Kossila vore en perfekt ersättning av Shore som vi inte ersatt fullt ut ännu.

1 gillning

Så länge han håller så.

Is i magen och se om han får något. Får han inte de så ge han 150k i månaden och håll tummarna för att han håller.

Borde vara billigare med tanke på hans bevisligen låga fysik. Hade smakat mumma

1 gillning

Ryktas nu till ett annat lag i Schweiz