Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Kossila kommer säkert gå till nåt annat lag i Schweiz, ja.

Men tror inte svenska lag har råd att vara lika “strikta” som schweiziska i det här fallet. Bara att öppna plånboken, som också nämns i tidigare inlägg. Finns det en liten chans att Kossila kan tänka sig spel i HV, ja då måste Abbott ta den.

4 gillningar

Har det kommit in något namn på en eventuellt ny center? Tänker om Borgström går vinge som det spekuleras om. Behövs ju en till center i allra högsta grad med klass i så fall !!
Hv har väll varit ganska tydliga med att dem vill ha honom som vinge likas så från höken.

Tycker inte att det skall läggas pengar på en ny center just nu. Testa laget försäsongen och de första tio omgångarna så kan man värva om det finns något på marknaden då. Då kan man även koppla in strålman om det behövs.

Bara för att han får/har världens bästa hockeysmeknamn; Kossan, är det värt att lägga en slant. (Kossan-linen och Fisken-linen). Ber om ursäkt för lite semester-OT/flams :smile:

1 gillning

Fiskelinan. :laughing:

4 gillningar

Schweiz har ju andra begränsningar än ekonomiska. I SHL går det att ha mycket bredare trupp.

HV har bredd men saknar spets. 20 bra matcher från Kossila kan vara skillnaden mellan bottenstrid och slutspel. Skulle han hålla lika bra som föregående två säsonger så kan han lyfta oss mot en 5-8:e placering.

1 gillning

Kossila hel vore såklart en drömförstärkning men han har haft skadeproblem under hela sin tid i Lakers. Frågan är om man ska chansa

Ändå gjorde han en hel drös med poäng i Lakers. Har vi chansen på kossila så finns inget att tveka på.

1 gillning

Kossila är absolut inget man vill ha i truppen. “Stort ego och ej omtyckt av medspelare” är ord jag fått till mig. Poäng är inte allt mina vänner…

1 gillning

Han är fortfarande ledig. Nämndes i Hockeynews som ledig spelare som kanske kan tänka sig Shl

Ej omtyckt av hur många medspelare kan ju också vara en fråga tänker jag.

Tillräckligt många tydligen, för att han inte skulle bli erbjuden något kontrakt i Växjö…

47 respektive 55 matcher senaste två säsongerna inkl. chl och landslag. Sedan har han absolut haft skadeproblem men han har ändå spelat många matcher.

1 gillning

Rocco Grimaldi
Carter Camper
Chase de Leo
Dave Gust
Robin Kovacs

Tydligen de som är listade på Hockeynews som tillgängliga och möjliga ersättare till AP.

Har ej läst artikeln men att ta in Kovacs efter denna soppan… :joy:

1 gillning

Nej, Kovacs lär det inte bli :sweat_smile:
Grimaldi eller de Leo ser väl finast ut om man enbart kollar siffrorna.

3 gillningar

Osäker om detta är rätt tråd, mods kan isåfall flytta.

Vilka 5 spelare är det som nämns i artikeln?

Rocco grimaldi
Carter camper
Chase de leo
Dave gust
Robin kovacs

1 gillning

Kovacs känns ju lite som att gå ur askan in i elden isf. Riktig strulputte och ingen jag vill se om man vill bygga om och ha rätt KARAKTÄR på grabbarna.

Nejnejnejnejnejnej! Absolut INTE Kovacs. NEJ!

7 gillningar

Rocco Grimaldi känns som antingen Ryan Lasch eller Tyler kelleher på SHL nivå

1 gillning