Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Då kvittar det vad vi tar in!!

Hitta en spelare med högre nivå än rocco blir svårt…

1 gillning

Rocco vore fantastisk att få in.
Kan se några bra tifon med honom med :sweat_smile:

3 gillningar

Ska man vara petig så hoppas jag på Robin Kovács eller Chase De Leo. Bra ålder på bägge om dom skulle trivas i HV långvarigt.

Men man börjar ju ifrågasätta sig, hur attraktivt är det att komma till HV? Åkte ner 20/21, gick upp 21/22, gick inte bra 22/23, kvalade 23/24 IGEN… Sen en massa konstiga jäkla Nubben-kontrakt till höger och vänster följt med ett j*vla liv ang AP20 nu och en Foppa som blev riktigt dåligt behandlad (säger inte att han höll för SHL, men kan se några jag hellre hade bänkat än Foppa). Hade jag lirat hockey på elitnivå så hade jag nog tyvärr inte haft HV71 högt på listan just nu, känns som det kan bli svårt att få in någon ersättare som inte bara är här för att suga stålar :face_with_diagonal_mouth:

1 gillning

Skulle ju kunna vara en bra affär att få hit Kossila mot AP. Stärka upp centersidan.

Vet vi varför han inte gick fläckfritt igenom läkarundersökningen? Vad för typ av skada handlar det om?

Det fanns rester av Växjö Lakers i blodprovet tyvärr.

22 gillningar

Borgström-kossila-Stål-Lyrenäs
hade inte det kunnat vara en leadingline?

1 gillning

skyhöga nivåer av microplaster…

4 gillningar

Patrik Laine har de svårt med att få nytt NHL kontrakt . Nära vän med Joona.

Nu vet jag allt kring Laine och varför de blivit som de blivit men ge han en omstart i hv hade ju varit sjukt. Kan bli skit , kan bli dunder.

Inget jag tror kommer ske alls men en dröm.

Han har kontrakt fram till 25/26 och tjänar 86 miljoner kronor om året… Han kan inte ens skriva ett nytt kontrakt förrän om ett år.

2 gillningar

Läs vad jag skrev igen. EN DRÖM!

Vad jag läste , så var de en artikel om att han inte fått något nytt nånstans. Inte konstigt då att jag drog den slutsatsen. Kunde absolut kollat ep.

1 gillning

Vem vet.
Han kanske är duktigt trött på NHL, har tjänat till ett par livsförbrukningar av grillimakkara och vill göra något annat.
Kontraktet har han ju råd bryta om så.
Drömma får man!

2 gillningar

Man vet aldrig, ska väl vara om Columbus går med på en utlåning dock. Tror inte man bara kan bryta kontraktet i NHL om inte spelaren typ misskött sig. Alternativet annars är att Laine pensionerar sig från NHL a la Ilya Kovalchuk men det tror jag inte han gör vid 26 års ålder.

Det är kört folket: laine har fått ett nytt kontrakt :sob:

7 gillningar

Synd, en Laine i laget är alltid bra. Det är ett välkänt faktum.

5 gillningar

Det måste väl finnas några bra lirare på utgående kontrakt i Ahl eller likande, kom igen abbot fixa en poängspelare

Han är fortfarande (lite för?) ung för att ge upp drömmen ännu men Linus Karlsson hade jag gärna sett att Abbott lockade till Hv. Han har varit där ”borta” i tre säsonger nu men endast fått göra fyra matcher i NHL. Fostrad (och uppvuxen?) i Vetlanda, kanske med Hv som favoritlag som ung om hans familj fostrat honom korrekt :blush:
Gjorde en brutal säsong med Skellefteå för ett par år sedan. Tror han skulle kunna bidra mycket över tid i Hv.

6 gillningar

Behöver ju inte ge upp… snarare starta om drömmen. Att han är ung gör ju att han har ju framtiden för sig oavsett :slight_smile:

Är nog mer det ekonomiska som är ett hinder… Även AHL spel ger ju rätt mycket pengar

2 gillningar

Sportsligt undrar jag om det inte kan vara bra att ta ett års omstart i SHL dock.

4 gillningar

Nej ge upp menade jag inte vid närmare eftertanke men att han inte vill vända hem ”redan” och göra en omstart. Gjorde ju sin bästa säsong hittills i AHL föregående säsong och kan har mer förhoppningar om spel i NHL nästa säsong pga det. Lönen är väl också, trots AHL, något som lockar att stanna kvar och fortsätta.

Likväl ett namn jag gärna skulle se hos oss!

1 gillning