Menar du gamla Luleåbacken Dean Kukan?
Jag vinner gärna löneligan och tar plats 11.
Suttit med SHL bilagorna och låtit mig tappa modet.
Flera hockey-nördar tippar oss sist. Inga nyförvärv listade bland de 25 bästa.
Spelprogrammet ser ut att vara riggat. Växjö, Skellefteå, Frölunda, Linköping. Tre borta. Endast Skellefteå hemma.
Dricker en liter billig tysk vitamin-juice och morgonsolen börjar glittra i röda vinteräpplen.
Ser det klart. Vi har gjort två bästa värvningarna. 5+.
Abbot. 5+!
Vilken soppa han kom in i. Full trupp. Sen blir han huggen i ryggen av Andrés agent. Under 3 dagar var André tappad.
På något sätt lyckas Abbot vända det hela. “Värvar” tillbaks André. Hur fan lyckades Abbot med det?
Nyförvärvet André, 5+!
Abbot, AB, Stillman är realister. De vet hur illa det är. Pratar slutspel för att ge truppen ett positivt sikte. De kommer inte låta oss trilla ur.
Men Nubbens dyngvåta yllefilt ligger tung över oss, sparkas inte av så lätt.
Klockrent skrivet. Jag är dock försiktigt optimistisk, är det något jag lärt mig så har experterna alltid jävligt dålig koll på Hv, de har topp tippat oss de flesta av våra skit säsonger, när man själv tyckte vi hade ett riktigt vekt lag, nu botten tippar dom oss, och jag kan väl inte säga att jag tycker vi har ett SM guld lag på pappret, men tycker vi har ett bättre lag på pappret än vad experterna verkar tro. Jag tror vi kommer att vara ett mittenlag, kanske botten av mitten för att sedan kung Abbot smäller in en riktig första center och sen glider vi upp till playin plats
Örebro rycker i kossila verkar det som!!!
Chris får drämma näven i bordet. Vore förödande om en av de andra nedflyttningskandidaterna förstärker.
Inte en chans att vi kan låta Örebro ta Kossila. Kommer ju vara en drömförstärkning för dem. Håll dem bakom oss!!!
Frågan är ju hur Kossilas skadestatus är också. Vågar man chansa på en spelare som kanske inte ens spelar hälften av matcherna.
“Ingenting är klart och i dagsläget är parterna för långt varandra rent ekonomiskt, men klubben har anmält sitt intresse för finländaren och vill få till en värvning.”
Känns väl inte jättenära baserat på detta.
Abbott lär väl dunka in nån anonym nordamerikan istället.
Jag skrev inte att dem vara nära varandra, intresse finns!!
Haha ja det gjorde du visst. My bad.
Läste precis det om Kossila och tänkte att det ska Örebro ge f-n i…
Är väl perfekt att Örebro spetsar till laget med en halvskadad Kossila som får komma in på artistkontrakt? Vi är inte i ett läge där vi kan förlita oss på såna spelare. Tyvärr.
Risken för Örebro är att man bränner en stor summa för en spelare som eventuellt missar 1/3 av serien.
DET kan vara en jävla chansning. Nu sticker jag ut hakan här men Abbot är inte gudfader gällande lyckade värvningsr… Det kan gå jävligt fel för även Abbot har sina sidor.
Nu får du tvätta munnen med tvål. Abbot är på gränsen till Gud Fader. Bara Påven är närmre.
Då kan vi lägga ner bil-tema ryktena för alltid. Ingen Jagr i HV.
Han kan ju komma in som nått annat än spelare? Kanske som tränare eller korvkiosk personal? Jag tycker vi ska fortsätta att spana på biltema
Varför inte? Han kan få en egen hörna i Skills Corner. Se det framför er: ”Jagrs klubbteknik och surkål.”
undra vad som kan trollas fram av våran flitiga älskade amerikan till sportchef!