Vet att marknaden var tuff i sommar. Trots det är det frustrerande att det nu ev behövs ’panikvärvas’ när merparten av de som följer HV ansåg att centersidan var svag.
Måste väl finnas någon där borta som inte får förlängt, drömmer om en center med shl klass och det finns det inte mycket av.
Centrar:
Bellemare fyller 40 under säsongen, nu på tryout med Colorado. Vill nog fortsätta med hockey om det inte blir nhl.
Logan Brown på tryout med Tampa. Nästan två meter, får nog nhl-kontrakt.
Ytter:
Yamamoto, tryout i Utah. Liten men väldigt fysisk spelare fram till alla skador och hjärnskakning. Verkar inte klara av nhl längre.
Finns väl inte så mycket att tveka på!!! Ta in Kossilla direkt.
Mycket snack om att han är skadedrabbad, men han har sedan säsongen 12/13 spelat i snitt 43 matcher per säsong.
Kossila kan väl tidigast bli aktuell under senare delen av oktober. Så direkt blir nog i vilket fall svårt att verkställa.
Han får pendla från Danmark eller Norge.
Runt 15-16 oktober kan Kossila i så fall.
Mario Kempe på ett korttid med möjlighet till förlängning kanske vore något. Tillräckligt kompetent för att ta defensivt ansvar i en första eller andrakedja. Ja jag är väl medveten om skador och fjolårssäsongen. Men är han hel så, why not? Han skulle kunna vara spelklar till I morgon om det är så…
eh nej tack på den kan jag säga direkt
Ja till en ok peng så kör i två månader och utvärdera sen. Vi kan inte ha Tikka i en andrakedja, det funkar inte.
Varför? Det känns som fel läge att vara kräsen nu om marknaden är så tvärdöd som det sägs. Hellre Kempe än Tikka.
Tror Abbott vill värva nåt han tror på. Det har gått en match tror inte man vill sitta på en dyrt Kempe kontrakt om man inte ser han som en pusselbit i laget. Men det kanske han gör vi får se vad som händer.
Sådär hade nubben gjort, chris är mer professionell än så. Han vill värva något som han verkligen tror på.
Ja det är det enda rimliga att göra men ett worst case scenario är ju att det blir totalhaveri i laget och att det blir näst intill omöjligt att hitta någon mer kompetent center än låt säga, Tikka.
Tror ingen SC på SHL nivå vill ta i Kempe efter det han gjorde i Luleå.
Efter en snabb läsning så böjer jag mig. Nej, ingen Kempe.
Om någon frågat mig i januari i fjol om jag velat ha in honom hade jag sagt tvärnej. Men som läget är nu tycker jag ändå Abbott bör utvärdera alternativet iaf.
Kempe har väl dessutom en viss Pilko som agent va? Finns givetvis inte ens på kartan att plocka in honom efter fadäsen i Luleå.
Carter Camper
bra jäkla spelare som kan spela både ytter och center
har ryktas till björklöven men har inget kontrakt ännu