Grejen är väl den att AB/CA behöver arbeta med att sälja in HV på ett så bra sätt som möjligt. Den är primär medan den ekonomiska bli sekundär.
Helt tyst från CA och föreningen ang nya spelare. Endast juniorer som fyllt på efter alla skador. Inget fel med juniorer men ska laget konkurrera så måste det in spets uppifrån. Blir nog inget med de utan dom förlitar sig på att spela av tiden med juniorer.
Detta ser naturligtvis Abbott, och jag är övertygad om att han gör sitt yttersta för att få in spetsspelare till HV. Men spelare måste vilja komma också, samt så måste det ju vara rätt personer också, man är ju liksom inte i det läget att man kan chansa nu, det måste bli rätt, från början.
Och framförallt måste det få kosta.
Så är det ju givetvis. Sen är det säkert så att vi är bakbundna av alla långa kontrakt i truppen.
Såhär.
Abbotts 3 första värvningar har ju inte direkt varit klockrena (milt sagt) även om det är jävligt tidigt att bedöma supermålskytten redan nu då han inte ens är i spel efter sin sjukdom.
Det som måste till är ett styrelsebeslut som ger Abbott en chans att få loss en större summa pengar att värva för. En Kent-trupp vet vi ju hur den levererar, vi behöver en Abbott-trupp helst nu för att testa och se om vi kan hålla oss kvar.
Det kanske blir en dubbelkostnad i slutändan med både ekonomisk satsning och degradering men vad tar vi helst?
Sen visst. Det finns inte mängder med spelare men det cirkulerar ändå en hel del namn där ute.
Grimaldi, Rem och Panik är ju direkt 3 spelare som föga skulle försvaga oss.
Precis. En av de största anledningarna till de stora problemen man sitter med nu. Och det kommer ta flera år att rätta till det här om man inte väljer att göra rent hus och börja om. Radera nubben-eran helt enkelt. Men det har man tyvärr inte råd med.
Fast det där stämmer ju inte. Luleå var extremt heta på Engsund och har för mig att även lkpg var på där. Avseende Alsing så ryktades han vara på väg till Schweiz. Så dessa två är riktigt bra värvningar för alla SHL lag. Gällande Ny ett så var vi rätt många som skrek rakt ut när hans namn började nämnas.
Exakt. Alltså. HV lyckades värva 2 SHL-spelare. Samt ytterligare en som uppenbarligen endast nubben såg potential i.
Men återigen. Vad indikerar detta?
Att vi är osexiga
Louto lär ju komma in och göra skillnad när han väl kan spela och iform. Men det lär ju ta sin tid att få in honom i matchtempo.
Finns ju ingen annan som har det han har.
Förstår att det tar tid att hitta spelare men har vi den tiden?
Nu kanske man måste ta det som erbjuds trots att det kostar skjortan. Skills har ju Petlick. Men sen ska han ju vilja med men med en transatlant som GM så borde han ju kunna snacka gott!
Att HV var och är ganska låsta.
Sen gillar jag ju hellre Abbotts sätt att jobba än när Nubben gick ut och talade öppet om potentiella nyförvärv. Det lär hända grejer men frågan är när och om det hinner räddas.
ja precis, måste vara ett svårt läge för man vill vänta in rätt samtidigt som vi ligger 1 poäng från kvalplats, hur länge vågar man vänta
Man får ju ändå ha lite is i magen. Vi är inte den enda klubben som söker nya spelare. Vi brottas inte bara med de andra SHL-klubbarna utan även Schweiz, Tjeckien och Tyskland kan vara av intresse för många spelare.
Hade andra SHL-klubbar börjat droppa en massa tunga nyförvärv så hade jag varit orolig men som det är just nu så är det ganska dött vad gäller klara deals. Är väl bara Rögle och Carter Ashton (som inte är någon supervärvning) som är klart, om än inte bekräftat utåt än. Det är ju fortsatt väldigt nyligen som camper och annat tagit slut. Spelare vill sortera terrängen och alternativen. Så lugn och fina. Bättre att vi får vänta en vecka eller två extra och det blir rätt än att vi panikvärvar.
Problemet kan vara att väntar vi så går tåget.
Men givetvis så vill man att det ska bli bra.
Men vi har varit med förr och vet vad som kan vänta och orkar vi med en sådan säsong ännu en gång? Tveksamt!
Inte billigt med spets. Studenic i FBK verkar ha 307 ksek i bruttolön (utifrån bötern han precis åkte på).
Ska det in spets så kommer det kosta. 2-3 spetsvärvningar kommer säkert landa kring 7-8 miljoner. HV får sälja många jultröjor i år…
Jag hade gärna precis som många andra sett att man kunnat hitta en motsvarighet till ”fantastiska fyran” 2013 redan nu, men tror tyvärr att det är relativt svårt.
Jag tror att vi får ställa in oss på att harva på med det vi har fram till nånstans i januari för att sen spetsa med något i syfte att i bästa fall undvika kval, eller i sämsta fall klara kvalet.
Läget är låst. Dåliga spelare med långa kontrakt i kombination med många skadade (som man kan använda för att skylla den usla starten på) samt den oattraktiva egenskapen av att vara ett bottenlag av rang, där väldigt få (om ens något) beslut får avsedd effekt.
Oavsett vilket så är vi statistiskt sett förankrade i botten ännu en gång. Få saker kommer ändra på det.
Det man kanske kan locka med är ett längre kontrakt samt en plan. Men det verkar man inte ha utan lever på hoppet säsong efter säsong.
Nu tror jag iofs Abbott har en plan. Men kommer den att funka för kommande år då det återigen finns risk att hamna i kval och därmed inte kunna bygga för nästa år tidigt. Vi tappade Shore pga det.
Definitivt. Tycker ändå att det sett såpass hyfsat ut att jag tror vi klarar oss med det om det krävs för att CA ska hitta den rätta spelaren.