Drömmen om Rocco kan man ju lägga ner nu då.
Signerat PTO med Cleveland Monsters.
Gör man knappast om målet är att lira i Europa när man inte får ett NHL kontrakt.
Nu förstår jag mig inte riktigt på AHL men fattar inte varför Grimaldi var “tvungen” att signa en PTO. I fjol var han en av ligans bästa spelare och han varit över 1 ppg senaste 3 säsongerna.
Veteran reglerna som ställer till det för honom och många andra.
Max 5 lirare med över 320 Pro matcher i benen per lag.
Sen är det jävligt udda att just han inte går rakt in bland de fem i vilket lag som helst.
Skulle bli väldigt förvånad om HV plockade in mer än 2 nya killar. Luoto är ju snart tillbaka och bör göra skillnad. Sen kommer Kaski och visst han har inte direkt bevisat sig men har ju något i sig då han gång på gång lirar i landslaget och har en del utmärkelser. Sen sist kommer OFM tillbaka som förutspåddes ta stora steg denna säsong, det kan han fortfarande göra om än lite försenad. Lägg då till en ny center och kanske en ytter sen är det nog rätt fullt.
Jag längtar efter att Luoto, Kaski och OFM kan spela. Jag tror de kan göra skillnad, och ta laget från botten - till strax över botten.
Men återigen Tikka och Stakkestad måste få mindre speltid och bara vara inne och göra det de är bra på , på ett tydligt sätt.
Bara en massa gissningar.
Jag minns med fasa hults ”fantastiska 3:a” värvningar i januari det året vi åkte ur: Miska Siikonen, Jordan Murray och Ilomäki.
Detta var alltså det bästa som fanns trots fet plånbok. Bättre chansa på den spets som finns redan nu.
Hade nästan förträngt de… Fick upp viss Christian Sandberg som ersättare för David Gustafsson nu också >_< Någon med stor spyhink??
Det fanns mer. Vill minnas att KooKoo var beredda att släppa Strömwall för en rejäl slant men HV ville inte pynta upp så mycket.
Vad vi dock ska ha i baktanken nu är att just nu finns det inga stängda ligor i Europa. Det går således inte att panikshoppa stjärnor från dåliga lag i andra ligor som det gjorde innan.
Det året vi inte skrev nytt med strömwall vart jag väldigt besviken. Han var en av få som skapade på egen hand. Har för mig att vi tog in honom på våren.
Snackar vi om samme man? Hur gick det sen för honom? Ganska bra
HV71 lånar Strömwall från Luleå Hockey | HV71
Han kändes lite som sista minuten värvning där för snart 10år sen…
En ny toppcenter till att börja med måste ju vara ett krav. Helst en toppforward också så snabbt som möjligt. Hoppas Abbott har ngt på gång. Måste hända ngt nu.
kom igen ge migbröderna Pitlick de kan inte vara sämre än stakke o lindbäck
Haha. Nej de är absolut inte sämre. Däremot hade du nog kunnat fylla en hel forwardsuppsättning med Lindbäck och Stakkestads löner kontra Pitlick x2.
Det finns säkert spelare av klass men dels kostar det extremt mycket pengar just nu och framförallt så är inte HV längst upp i hierakin. Det måste vi nånstans acceptera i dagsläget. Förr i tiden var vi säkert förstahandsvalet för många finnar och importer när de skulle välja klubb i Elitserien/SHL.
Vi sitter fast i ett pissläge, enbart pga khenth, Lindbom och AD. Kontrakt som ställer till enorma problem att spetsa till laget utan att hitta en försäljning(!) på nuvarande spelare. Vi har helt enkelt inte råd att ”sparka” en sån som Nyberg utan att nåt lag tar över hela/delar av kontraktet.
Tålamodet har jag tryckt på innan och även om det börjar försvinna för vissa spelare så har jag fortfarande fullt förtroende för Chris. Jag är stensäker på att han jobbar dag som natt för att hitta spelare som kan förstärka oss.
ser hv har 2 val, antingen acceptera man åker ur och acceptera klubbens undergång eller så satsar man pengar nu och kanske klarar klubbens existens. Åker hv ur igen kommer de inte studsa tillbaka lika fort igen, om ens de kommer göra de inom våran livstid.
Sen att hv är långt ner i hierakin är nått jag är full medveten om och blivit hånad för att uttrycka mig om och därmed är endast ekonomin och de runt om kring vi kan locka med, rolig hockey är inget vi kan locka med för tillfället.
Storebror Pitlick är dyr och kan lyfta, lillebror Pitlick är en väldigt stor chansning som kanske kan bära frukt på sikt
Nån som vet några mer spelare än just Pitlick? Han verkar ju Rögle vara rätt heta på. Man måste ju vara medlem på EP för att se vad som finns tillgängligt.
Madhawk säger i podden att HV letar centerförstärkning och att det ska vara riktig spets. Pitlick har en del bud och kommer att avvakta och välja och vraka.
Tyler Johnson 34 år utan kontrakt kanske kan vara något. Lär också kosta men är det något NHL lag som vill satsa på en 34åring tro?
Tror det stannar vid spelardrömmar men en sån kille hade ju varit oerhört fint att få in.
Ja, det vore ju intressant. Visserligen kan sådana veteraner säkerligen ta minuter i botten-sex, men det är nog osäkert hur intressant han är för NHL-lagen. Topplagen har ju ofta bra bredd, och då kanske en sådan spelare inte behövs.
En kille som varit ordinarie i NHL i 11 år, passerat 30 för ett tag sedan och utan koppling till Sverige känns som en rimlig värvning. Make no mistake, jag skulle inte gnälla men de är nog att drömma större än stort.