Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Beror väl på i vilken division vi spelar i. :grin:

Det är ju förvisso sant…

Har inte nubben redan vart där och scoutat en gång tidigare? ryktades väl förra säsongen innan Colby kom in

1 gillning

Jo, Nubben var säkert där. Åkerström ryktades ju till oss förra säsongen ja, ganska länge dessutom.

Det som är helt avgörande är ju vad Abbott hinner mäkta med innan han drar.
Vi behöver ha in spelare NU! Men är han här i tankarna eller har han redan landat i Carolina mentalt? Han säger att han har fokus här men det vet man ju själv när man går av sin tid innan man bytt. Då ger man inte 100 så enkelt är det. Man är mentalt redan på nya jobbet.
Det är det som känns mest oroande. Tvivlade inte en sekund på Abbott fram tills igår.

Nu är det upp till bevis att visa att han är här och presentera något i dagarna. Tåget rullar men HV71 står kvar på perrongen som vanligt.
En del säger att det bara spelats x antal omgångar. Men det sätter sig i skallarna och är det några som vet hur det kan sluta utan att agera så är det vi HV71 fans.
Vi kan inte gå och vänta till februari! Det krävs handling NU!

Jasek superfloppar i Modo. Snittar 20 minuter istid och har 2-13 i målskillnad. Ett mål framåt.

Men det finns några saker jag gillar:

55% i tekningar, 52.9% förra året

5:48 per minusmål i BP är inte fantastiskt, men skulle ändå vara bäst i HV71. I Oskarshamn låg han på 6:38 föregående säsong.

Sedan tycker jag han har det våra övriga centrar saknar, bra skridskoåkning och förmåga att transportera puck.

Modo borde rimligen vilja bli av med honom och förhoppningsvis skulle vi vara den enda intressenten. Kan han hjälpa vårt bp att bli lika bra som Modos betyder det att vi släpper in 16 (!) färre mål resterande 43 matcher den här säsongen.

Jag vill ha en toppcenter men tycker även vi saknar en tredjecenter nu när OFM är borta. Dessutom försvinner Reber till JVM.

3 gillningar

Då va Kossila klar för Örebro.
Undra när Abbott ska hitta något!
Även om vi vann igår så räcker inte det vi har i längden. Vi måste ha in spets. Framförallt på centersidan som kan leda en kedja. Ingen som gör det i dagens Hv! Inte fan ska vi lita på en junior som ska dra detta lass.

1 gillning

Kossila kommer antingen bli en “fan varför värvade vi inte honom?” eller en “fan va skönt att vi inte slösade pengar på den där”- värvning.

Känns super high risk, high reward

3 gillningar

Noterar att Borgman går svagt.
1 poäng på 11 matcher mot ifjol 25 pinnar på 51 matcher .

Har vi plats ? Om inte inför nästa säsong kanske ?

Han var ju grym senast .

Pilut borgman i första.

DRÖM.

1 gillning

Kanske ett byte med Day :thinking:

Vi hade spets i vår hand i Shore men honom lyckades Nubben slarva bort. Hade varit en perfekt förstacenter.

3 gillningar

Nubben lyckades med precis allt förutom att göra ett enda rätt. Shore är klass och tycker han dominerade isen igår precis som jag önskat någon i Hv gjorde. Men ingen center i Hv är i närheten av Shore.

3 gillningar

Näe det är ju största problemet med årets lag, vi har ingen första center, ingen har ersatt Shore

Nu ska vi inte vara för hårda mot Nubben, det var trots allt han som värvade Shore från första början. Där och då var det inte många som jublade, men det blev ju väldigt bra. Synd att han spelar i fel lag nu bara

1 gillning

Vem signade Dicken? Var inte det Nubben? Isåfall lyckades han med typ 1% av sina värvningar

Jag är fortfarande försiktigt optimistisk till Dicken, tycker framförallt att man förlängde med honom ALDELES för tidigt, man behöver se lite mer först.

Jag tror jag förstår du menar - vara mer långsiktig å allt det där - men efter kvalet och se hans nivå igår… låt oss glädjas åt det vi har. Inte säkert humöret är lika bra lördag kväll…

Man är olika. Själv jobbade jag över min sista arbetsdag på mitt förra jobb, trots att jag hade en massa flex och komp att ta ut. Jag ville lämna snyggt och schysst helt enkelt. Man vet aldrig om vägar möts igen.

7 gillningar

Vad är det man säger? Även en blind höna… Shore var bästa värvningen utav hur många misslyckade?