Hmmm…det där känns motsägelsefullt kan jag tycka!?
Hur ? man förlängde med Dichow efter 4 bra matcher typ ? precis som Lindbom, han kom tillbaka vann 2 matcher och så förlängde man
Många pratar om Tyler som sportchef, tror inte vi ska ta in han som huvud men kanske assisterande?
Ta in mig, jag hade gjort ett bättre jobb än nubben i alla fall
Bättre räcker inte. HV behöver klass
Hehehe. Undrar hur det skulle gå till? Man får ringa några samtal - vem ringer du och hur går samtalet ? - och skriva några avtal. Kanske en kontakt med media. Känns lite bäst i test.
Jag kommer dit, signar Louma, och får gå därifrån omedelbart
I’ll be there. Har en kompis som är SC i en elitklubb, får ha han i snäcka så knäcker jag er andra med hästlängder
“Jäklar, du ringde första bästa spelare i Allsvenskan med HV- och Timråanknytning och lovade en roll som ledande spelare och erbjöd ett fyraårskontrakt till 400 papp i månaden?! Du är ju klippt och skuren för sportchefsrollen! Några specialla klausuler du vill ha med, mellanchefsroll i NHL eller kanske lageransvarig på ICA i Habo?”
-Anna-Lena vid sportchefstryouten antagligen
Madhawk i sillyrummet:
Enligt vad Expressen erfar så letar sportchefen Chris Abbott på den översta hyllan efter en centerförstärkning.
Problemet är att det går väldigt trögt att hitta spelare, och marknaden är tunn.
Men det ska finnas en rejäl summa pengar, och ambitionen är att kunna köra Henrik Borgström på en kant, och då behöver man en offensivt skicklig center, som kan driva en kedja.
280 000 euro säsongen ut, och samma summa nästa säsong, betalar Örebro till Kossila enligt Madhawk. Säger en del om marknaden just nu kanske
Herregud
Runt 260 tusen i månaden. Det är mkt MEN tycker inte det är helt galet mkt för de får in ren klass. Bara hoppas han håller för Örebro.
280 000 euro netto, med artistskatt kostar han 4.5 miljoner sek denna säsongen ut enligt expressen
Ja då blir det lite mer=P hahaha!
Nu blir jag ju lite vän av ordning här. Anna-Lena blev ordförande 20 dagar efter att Abbott blev klar för HV71. Så visst att man kan raljera i ett forum, men hon är ju inte ansvarig för Chris NHL-klausul eller Nubbens värvningsstrategi. Just saying.
Det där kan uppröra blinda hönor. Att bli jämförda med Nubben.
Försök få hit Rodrigo Abols.
Hade kunnat göra stor skillnad för vår offensiv.
Det går inte för han har kontrakt med Rögle.