Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Aj fan det bommade jag.
Slarvigt av mig.
Abbot får väl för fan jobba lite och göra skäl för lönen!

2 gillningar

Han är redan i Carolina tror jag.

1 gillning

Får hoppas bara att Abbott löser detta med ett par riktiga klassvärvningar. Det är vad som måste till nu, för att Hv ska undvika kval. Jag tar gärna Laleggia också om nu han är ledig fortf. Men först o främst en riktig klasscenter och egentligen en riktig spetsforward med. Som jag ser det så måste tre spelare in. Då kan Abbott lämna med gott samvete efter säsongen. Annars blir det kval och kanske tom HA.

Tycker faktiskt vi ska ta in Släggan, han vet hur man gör mål. Precis vad vi behöver. Försök byta bort denne Day.

3 gillningar

Day är en jävla virrpanna alltså, men han gör bra saker också. Hoppas att han kommer in i det bättre. Är helt enig, släggan skulle göra skillnad.

2 gillningar

Day gör antingen skit bra saker på isen, eller yrar ordentligt

1 gillning

Tycker inte Day ger sig själv chansen att dominera. Hans styrka är skridskoåkningen men han använder ju inte den.
Sen måste det in en center denna vecka och en forward av hög klass.
Sen skulle jag också gärna se Släggan för vi har ingen som tar skott uppifrån.
Eller ingen tar ju skott! Skjuter man inte så blir det inte mål.

2 gillningar

Nylin hade ju svarat @AntonB för ett par timmar sen att det nog inte finns nåt att få tag i förrän november, vilket i och för sig inte är så långt bort, beroende på när i månaden.

Mitten november skrev han .

1 gillning

Vad Nylin säger kvittar egentligen med tanke på att han inte ska ha något med det sportsliga att göra.

1 gillning

Förhoppningsvis fyller väl Kaski den positionen. Han borde väl vara åter om ett par veckor? Men ja, Släggan vore inte helt fel.

1 gillning

Orkar inte vänta på nån sitt ner å håll käften värving.
Det duger fint med en hyfsad Center som t ex Gerry Mayhew just nu.

Sex veckor snabbare än Abbott
:upside_down_face:

9 gillningar

Känns som du kan ta över :wink:

1 gillning

Håller med dig där om skridskoåkningen, likaså OSL som har en grym skridskoåkning men visar det bara 5 gånger om året typ, känns bittert då båda dessa herrar har verktyg att dominera i SHL. Men hur ska vi få in det i skallen på dem?
Spelare likt stakke,Måns,Olle och Hansson har man ju redan gett upp på.

OSL gör många åkningar per match men passningen kommer aldrig eftersom vår offensiv bygger på att skarva puckar ner i sarghörn eller att tvärbromsa och dumpa från blå.
OSL och Sjöholm är nästan alltid de som sticker ut som bättre när man tittar på plats jämfört med skärmen.

OSL är inte en spelare som kan leda en kedja men med rätt medspelare och spelidé är han produktiv.
Skulle förmodligen passa bättre i ett lag som vågar spela på yta och har fart i anfallsspelet. HV kör med handbromsen i och slår helst passningar strax bakom medspelare. Det är som att de inte fattar att hela ytan framåt är lätt att ta emot puck på medan bakom är svårt eller omöjligt. Felmarginalen på passningar är nästan alltid åt fel håll.

1 gillning

Ryker tränar teamet i HC Ajoie som är tokavhängda i NL så hugg Petteri Nummelin som ass/pappa åt Blomman.
Vinnarskalle.
Sparkar de spelare så finns ju “rätt” Nättinen eller Oula Palve å hugga på.

1 gillning

Finns ett gäng spelare som går tungt nere i Schweiz, antar att det checkas av då och då med förhoppning att kunna lösa någon.

Fredrik Olofsson
Lauri Pajuniemi
Aleksi Heponiemi
Radim Zohorna
Victor Rask

Sattes upp på waivers i fredags i NHL, en tidigare stortalang som nu hunnit bli 26 år.
Kailer Yamamoto

4 gillningar

Går all in för Olofsson, Pajuniemi och Zohorna. Tikka, Stakkestad och HH skeppas iväg. Tror det skulle bli bra för HV

4 gillningar

Carl Klingberg har det tufft i Frölunda.
Där kanske man skulle checka av. Är ju bättre än halva vårt lag och skulle höja lägsta nivån oerhört.
Men det är väl långsökt då vi inte är det mest attraktiva laget.
Men ett lån kanske?

1 gillning