Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Uppvakta Jets kanske?
David Gustafsson blir ju inte en bättre lirare och större tillgång för Jets som just nu går som tåget genom att sitta på läktaren som “healthy scratch” 7 av 8 matcher.
Han har lirat 10 min match i år…
Dessutom har man fyllt på ordentligt med talanger i organisationen.
Åk dit och sätt dig på knä och be om ett lån säsongen ut CA!

3 gillningar

Ärligt talat är det ju bättre för både DG och Jets att han blir utlånad, får en topp roll och mycket speltid, WIN WIN WIN för alla inblandade

Ja, det eller ner i AHL.
Ingen kul sits alls för David som det är nu.

Stryk Rask från den listan, han var verkligen urusel i Minnesota. Tror inte han skulle hålla för SHL i dagsläget heller. Nedåtgående trend senaste åren.

Intressant spaning! Alla dessa borde ju vara av intresse för Hv kan man ju tycka. Dock är jag lite osäker på Rask, han har ju varit en hygglig NHL spelare tidigare men nu vet jag inte. Olofsson verkar med ha haft det tufft, men han kan nog SHL som liga. Yamamoto känns inte speciellt trolig då han verkar ha varit ordinarie i NHL i flera år. Tror flera av dessa skulle kunna höja kvalitén i vår trupp. Men vem vill komma till Hv?

Vill också ha David Gustafsson i Hv, men helt ärligt är han den spetsen vi behöver? Han är ju ingen poängspruta om man säger så. Lite osäker där. Men samtidigt vill en sån spelare hem så ska han ju få komma hem. Men vi behöver spets, spelare som går in och levererar framåt, med mål och assist.

1 gillning

Gustafsson kostar ca 15 miljoner per säsong om vi betalar lönen. Även om vi “bara” behöver honom sex månader blir det 7.6 miljoner.

Winnipeg kan dessutom skicka honom till ahl utan att han räknas mot lönetaket. Gustafsson är en bra truppspelare för liten peng.

2 gillningar

Jag vet att det är önsketänkande :slight_smile:
Bra breddspelare för Jets, inte så bra för David, utöver för bankkontot då.
Får leva på hoppet om att han kommer hem en dag.

Svårt avgöra.
Mest lirat i defensiv 4de lina med lite istid i NHL.
Senast han lirade i en leading line som Center så åkte det in 30p på 47 matcher i AHL.
Inte så illa pinkat.

Någon som vet något om denna Ang?

Verkade spela med Rotsalainen och va poängbäst i kloten då med 7 poäng mer än honom

1 gillning

8:a i totala poängligan i Schweiz den säsongen tyder ändå på nån form av offensiv spets!

1 gillning

Trots det -30 i +/- på 111 matcher. Så visst gjort mycket poäng framåt men trots det vart inne på mer bakåt

Det viktigaste är att vi får någon som producerar framåt så får andra lösa bakåt.

Kan inte va sämre än Day

2 gillningar

Ja de är klart, har ju inte aning om va han lirat med för spelare

Frågan är ifall han är tänkt som förstacenter då de skriver att han även kan lira det eller om man kommer använda honom som forward och vi ändå kan ”räkna” med en ordentlig förstacenter nångång i november

1 gillning

Jag tror det är detta vi får nöja oss med på center-väg. Sen kanske det kommer in en till forward längre fram, förhoppningsvis Pitlick.

1 gillning

Fick genast en tanke. Hade vi inte hört oss för ang. en bytesaffär för Jasek i Modo men de gillade inte något vi hade att erbjuda?
Nu när Ang kommer in, som en skridskostark högerskytt. Skulle det kunna öppna upp för att vi helt plötsligt har något att erbjuda, OSL för Jasek?
Säger inte att jag nödvändigtvis tycker det är rätt väg att gå men tanken dök upp i huvudet.

2 gillningar

Är ang. = Ang eller Angående? :rofl:

2 gillningar