Tycker också att vi ska försöka behålla AP. Vi behöver lägga stora summor på att fixa in 2 centrar av högsta klass. Tror att AP kan vara riktigt bra nästa säsong, det blir väl inga matcher i landslag osv i år. Så nu kan han koppla av, sommar träna och därefter komma laddad till nästa säsong då vi förhoppningsvis hamnar på en plats i tabellen så att han får spela lite roliga matcher
Magnus Hellberg sitter på ett utgående kontrakt, det hade varit trevligt att se honom och Dichow nästa säsong.
Vill med bestämdhet säga att HV ryckte i Jasek inför säsongen men Jasek valde Modo över Hv.
Tidigt inpå säsongen i Sanny och Svenssons podd så pepekar Sanny att Jasek är en spelare man åker ur med. Imponerande spaning, med tanke på att Jasek var högst bidragande till förlusten i den 6:e matchen där han nonchalant blev av med puck framför Lassi.
vilket han bestämt blundar för nu ![]()
Så var det säkert! Men vet också att Abbott försökte under säsongen.
Stämmer, han försökte få till en bytesaffär med Modo som sa nej. Vet att OSL diskuterades gå i motsatt riktning.
Med facit i hand tack gode gud att hinken tackade nej.
Tror vi HV fortfarande är intresserade av en spelare som Rem Pitlick? Vet inte hur nära det var senast han var på tapeten.
Hoppas jag inte.
Enligt Madhawk är Erik Brännström på väg till Schweiz och Pajuniemi verkar hamna i Malmö kommande säsong. Så de kan vi skriva av.
Det hoppas jag verkligen inte.
En flashig lirare som inte gör hemjobbet ordentligt.
Klarar jag mig fint utan.
Stakkestad är på marknaden och Karlskoga är sugna.
Står även att Kuokkanen troligtvis blir kvar i Schweiz
När Radan lämnar ser jag gärna Jiri Smejkal på hans position
Tveksam på den! Har för mig det var Simon Brändström som tog fram underliggande siffror på Jiri, som var långt från imponerande. Med tanke på att Björn och Leise utgår mycket kring den typen av analyser har jag svårt att se att Jiri kommer till oss.
Joachim Blichfeld.
Snälla BL.
Hit på 2 år.
Snela.
Hopas jag verkligen inte. Då ska han in i en 3e i så fall. Det har HV folk till.
Oj oj oj vad du ska bli besviken på nivån på det BL plockar in i laget framöver!
![]()
Varför skulle han bli besviken? Inte så att BL sitter med Malmös plånbok i HV eller?