Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Den här är ju sjuk om detta stämmer:

4 gillningar

Sanny inför kvalet om Niederbach

“Efter att ha stått och stampat under några säsonger har Niederbach äntligen fått sitt stora genombrott. Har visat prov på sin spelförståelse i en större utsträckning och hittat fin kemi med framför allt Jesper Olofsson. Under den andra halvan av säsongen är Niederbach SHL:s tolfte bästa poänggörare.”

Vore nåt det! Lirre, Niederbach och sen hoppas vi BL är så sugen på Ludvig Levinsson att han tar över fjärdekedjan. Då väntar vi bara på en hållkäften-etta :slight_smile:

Sjukt bra om det stämmer.

Värva från ett lag som vi slog ut. Nej tack!

1 gillning

Varför?

Säger väl sig självt? Varför ska vi värva från bottenskrap om vi ska uppåt? Möjligtvis att han kan centra en fjärde, men tveksamt att han är så sugen på det.

3 gillningar

Så du hade inte velat ha spelare som Karlkvist, Oksanen och Aagard? Eller tränare som Filander?

Edit: what about de i HV när vi åkte ur? Svampen, Lias?

2 gillningar

Neiderbach är ju dock ett bra namn. Absolut så kommer han från ett förlorande lag men här var de tal om AHL/NHL intresse i vintras och många lag som ska anmält intresse på honom.

Helt ärligt så skulle jag inte vilja ha någon av dem, möjligtvis Karlqvist. Men Niederbach slog egentligen genom i år. Vad är det som säger att hans utveckling fortsätter i Hv? Varför ska vi bygga nästa års trupp likt vi gjort tidigare säsonger, lex OSL?

OSL kom ju inte riktigt för att Rögle åkte ur men detta spårar väl ur lite väl mycket. Vi är helt enkelt av olika uppfattningar.

Återstår att se om Niederbach kommer till HV och hur det blir isåfall. Min uppfattning är dock att om det ryktas om intresse från NHL för en spelare så finns det kvalitet där.

1 gillning

Principen kvarstår dock. Varför bygga ett lag baserat på chansningar?

1 gillning

Bottenskrapet?
Säger inte att han är en “Borgström” även om han är bättre i 5 mot 5 spelet än densamme och svagare i PP.
Mycket bra värvning om man ror iland den., rätt in i 2:a linan.

6 gillningar

Fick denna skickad till mig.

Nu vet man att det är silly när folk spanar sociala medier.

9 gillningar

Tror Fisken skulle må bra av en säsong till i SHL. Förhoppningsvis blir han utlånad. Gillar att man inte utgår från det utan i sådant fall ser det som en bonus.

Varför det? Han var den enda spelaren jag ville ha från Modo. Perfekt spelare för hv71 med tanke på ålder och att han kan spela på flera positioner.
Väldigt nyttig spelare.

2 gillningar

Enligt en skribent på Modo forumet så är ryktet från ett troll som jävlas.

1 gillning

Han verkar gjort en match med J20 nyligen.
Comeback i semin mot Brynäs?

Linus Lindström du tänker på nu förmodar jag…