Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Tänker att de lär frågat Alsing eftersom de säkert känner varandra

1 gillning

Underliggande lär ju vara bra, men håller med om att det är svårt att se vart han ska in vid en första anblick. Kanske ligger en del i snacket om att Viggo själv vill lämna och att det finns intresse även kring Annborn? Hallquist kan jag tänka mig att man gärna vill se i HA med mkt istid i år, på samma sätt som Lagerberg fått nu.

Ja han platsar troligtvis inte i HV nästa säsong och kommer bli utlånad till Finland :upside_down_face:

Litar på Björn och Blomman vad vi än värvar. Förutsätter dom vet vad dom kokar ihop nu med ett års erfarenhet.

Riktig Nubben-kännsla över denna värvning. Luktar flopp. Men men…

Bara det att i “skymundan” så gjord Hallqvist 9 poäng som junior i SHL, har vi verkligen råd att låna ut det?

Fanns ganska många som inte gjorde 9 poäng…

Varför högg man inte Zion Nybeck?

Om man ser det från Zions synvinkel kanske det är ett dåligt beslut att gå till en klubb man inte lyckats i nu när han ändå börjar få till det.

Nu är vi OT.

Vi har en tråd för att diskutera rykten. Detta är inte den tråden.

1 gillning

Med tanke på att många diskuterar att Lindström kommer ha en lång startsträcka intill nästa säsong pga att han inte spelat hockey på ett helt år. HV måste ta in fler topp centers!

Jag tänker mig vilket lag i Schweiz vill satsa på en spelare som varit borta ett helt år från skada? Jag menar de har bara 7 import platser att fylla med miljoner euro.

Jag menar vilken form kommer Pilut vara i, i augusti när han kommer tillbaka?

Vad tror vi om Pilut?

En sådan typ av back av den kalibern måste ju fan in alltså. Om inte 2st.

Om jag inte minns helt fel så sa väl Björn i nån intervju direkt efter match 6 att de fanns spelare som var klara. Vilka kan de vara då? Vakna SILLY!!

3 gillningar

Högg inte Hv på Gustav Lindström och Helge Grans? Prio var väl rightbackar? Tänker att det kanske är därför Hv håller lite på Kaski?

2 gillningar

Med Kaski så läste jag att de kan ha att göra med hans skada. Hans kontrakt gäller till nångång i maj månad och hv får ju fortfarande betalt när han går skadad även om hv’s säsong är slut.

Så frågan är om de har något med de att göra?

3 gillningar

Gustav Lindström - Pilut

De första backparet hade varit topp topp i SHL

7 gillningar

JP skrev om Gustav Lindström. Skulle vara ett bra par med Pilutten

Absolut men JP har bara tagit de från Expressen. Sen hur mycke de ligger i de mer än att hv är sugna är ju frågan

Om vi ändå ska köpa ut massor av spelare, då kanske man kan dra nytta av de hos andra lag också och på så vis lindra skadan lite.

Två högerfattade backar som kommer från usla säsonger där det ryktats lite om att de kommer lämna trots kontrakt. Inget som lockar jättemycket kanske, men möjliga alternativ.
Jesper Pettersson
Axel Rindell

har för mig att han nämnt att det blir djurgårn om dem tar steget upp till SHL i år. Han är ju ändå från huvudstaden mer eller mindre.

Absolut inte!

3 gillningar

Inte några sexiga namn direkt

4 gillningar