HV är intresserade av Dickinson enligt Expressen.
Ja tack gärna för dickinson
En perfekt 2a center! kör!!
Hult ![]()
Tänker lite i samma banor, om jag tolkar er rätt. Jag hade faktiskt slantat upp för Dicksinson nu om jag varit Hult.
Stort ja till Dickinson från mig iallafall!!
Stort Ja härifrån också. Blir klockrent med Riley. Han kan skjuta också den gode dick-in-son.
Heponiemi - Dickinson - Woods
I like. I like a lot.
Kluven till Dickinson. Han är bra och skulle säkert kunna göra nytta på kort sikt. Men, värvar vi in honom så blir vi ännu mera ett legoknektsgäng. Vi har dessutom låst upp ytterligare en position till nästa säsong på en spelare som högst sannolikt inte är någon vi kan bygga på under en längre tid.
Vi måste hitta tillbaka till en stomme med helst smålänningar som vill vara i HV under lång tid framåt.
Hade egentligen hellre sett något bättre än Dickinson. En äkta 1c gärna. Men Med Josh hade ju fördelen varit att vi kunde skicka ut folk på kanten och upp på läktaren.
Bara lite nyfiken, vilka smålänningar på rätt nivå finns lediga på marknaden?
Jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra. Vi behöver en bra center nu, på sikt bör man ha lokala förmågor i laget, men jag tror inte Lias eller David Gustafsson(till exempel) är direkt aktuella i detta nu.
Det ena utesluter inte det andra.
Ingen aning, kanske ingen? Vi kan dock inte över tid fortsätta värva spelare för toppositioner som är här en-två säsonger.
Förstår att lagbygget måste fortgå inför nästa säsong, men så jäkla trist att det står still just nu. Det är nu det brinner liksom. Förhoppningsvis får vi loss honom redan nu men det verkar väl inte riktigt så.
Dickinson kan vara tungan på vågen om det blir kval eller inte!
Han kan vara skillnaden att klara ett kval eller inte mot Leksand. Hv kommer komma in i en negativ trend snart igen. Under os måste hv fokusera allt i förberedelserna för kvalet.
Dickinson är en stabil center, kan ligan och har redan synergi med Woods. Ge Rögle vad de vill ha
Skulle man kunna få in han så är det en no-brainer. Kan spela 2c i år, nästa år ev 3c om vi kan lösa typ lias eller David G. I år får vi ut kloos eller hepo på en vinge isf. sen att dickisson/woods har bra kemi både på isen och utanför kommer hjälpa. Lös detta nu Hult. Kasta de småländska miljonerna på honom. Vi kommer inte hitta något bättre i år..
Tror inte Rögle släpper han. Hade blivit tokig om HV släppte en center med den kapaciteten lagom till slutspelet.