Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

De kommer inte möta varandra i slutspelet

Nej, men det Danken menar är Ifall vi skulle spela slutspel, skulle han bli galen om vi släppte en spelare med 30p/säsong inför det. Det hade varit ännu värre om man släppte honom till ett annat slutspelslag.

Någon får väl skriva till Riley på Insta att han ska övertala Dickinson att komma till oss :squinting_face_with_tongue:

1 gillning

Känns redan som att Josh vet vart han vill. Bara att pengarna till Rögle ska räcka.

De står ju att rögle inte vill släppa honom

Det gjorde jag redan den 2 januari :rofl::+1:

8 gillningar

Vad är det som tyder på att han skulle vara här 1-2 säsonger? inne redan nu på sitt 4:e år.

Dessutom bara 28år

Ska vi värva en center? Känns overkligt.

3 gillningar

Larsson verkar klar för Leksand.

2 gillningar

Det kommer krävas mycket pengar. Vilket är vad jag säger.

Precis. Presenterat av de själva nu. Kontrakt till 28/29. Vad fan har Leksand gjort? Sålt arenan?

1 gillning

Alla dagisbarn i Leksand jobbar nu i sweat shops i Malaysia. Done deal!

5 gillningar

Borgström, LaLeggia, Kaski, Miele, Nättinen, Ortio, Boedker, Vigneault, Seppällä och sen har jag säkert missat någon som värvades som spets och har stannat 1-2 säsonger. När du värvar spelare utifrån, speciellt från andra länder tenderar de inte att stanna överdrivet länge.

Känns lite som man låter det bära eller brista. Satsar för att klara ett kval. Sägs ju bli tvungna att betala ut bonusar mm för över 100 milj vid degradering så då lär konken vara nästa steg för klubben. Så antingen lägger man nån extra milj nu och fortsätter spela på lånad tid eller så går det inte hela vägen och kontrakrslängden spelar mindre roll

Det känns konstigt att HV som inte ska ha ekonomiska problem står med mössan i handen och inväntar nånting som aldrig kommer med värvningar. Är det så att vi är så rutinerade och proffsiga och har magen full med is för att hugga den där centern som blir tillgänglig 23.59 den 14 februari?

Björn sa redan innan han blev sjukskriven att vi behöver en center (men han kanske nöjde sig med Allsvenk mellanmjölk). I min värld behövs det minst två forwards in av högre klass med tanke på all osäkerhet med Heppo, Woods och Luoto.

1 gillning

Näh kommunen köpte lite gatsten igen av leksand

Tror du hv kommer göra det?

Göra vad? Betala?

Jag kan räkna åt andra hållet istället. Woods, Little, Ellie, Larmi, Cooper, Arntzen, laleggia etc etc

Dessutom nämner du vissa spelare som vi aktivt valt att inte förlänga med.

1 gillning

Poängen är väl här att HV inte lyckas behålla spelare. Antingen försvinner spelarna för de är för dåliga, är de för bra drar de till Schweiz, alternativt så förlänger inte HV av högst oklar anledning.

Så ja. Dickinson skulle gissningsvis bli en i mängden av legoknektar som inte blir särskilt långvarig i föreningen.

Med det sagt. Här och nu och för kommande säsong säger jag kör. Men då vill jag också bli av med någon av alla våra legoknektar. Linus Lindström ligger nära till hands.

5 gillningar