Haha de lät han spela lagom många matcher bara för att få in ett påskägg. På HV71:s önskan. Eller så var det 70 matcher men HV bad dem ändra.
Kan ju också vara så att detta med Pilut gått snabbt. Hansson är ju inte presenterad, så kan ju bli Pilut istället för Hansson nu.
Så kan det givetvis vara, dock är Hansson rightare och bör vara prioreterad enligt Björn är min känlsa…
Ser dock hellre Pilut till 100%
Borgman- Pilut
Alsing- Hansson
Fransson- Hatakka
Annborn- Lagerberg
Hallqvist, Viggo till HA
Day, Engsund, Nyberg ![]()
Min dröm iaf och vet ni va.. allt är möjligt.
Vad tror vi om möjligheterna att få tillbaka Mikko Lehtonen efter nästa säsong?
32 år nästa år och är väl lite då eller aldrig?
Med honom Borgman, Hansson o Pilut har vi ju typ guldlaget 2017 backsida 10 år senare ![]()
Han är ju en grym spelare o meritlistan? Rätt imponerande!
2 Vm Guld
1 os guld
1 JVM guld
Svensk mästare
2 gånger mästare nere i Schweiz
1 Champions hockey league titel
8 fina guldmedaljer alltså!
Day har spelat i en 3 kedja mest vill jag minnas gått upp i 2 vid skador. och lönemässigt tror jag att Hatakka har en liknande lön, så inte på något sätt orimligt om han ersätter Day.
Dock ska det tilläggas att Björn så sent som igår sa i Jp att det mest optimala hade varit 50% leftare , 50% rightare men att det är väldigt få lag som har det.
“-Så för vår del ser vi hellre att vi plockar in en spelare som passar i vårt sätt att spela än att den spelaren prompt ska ha en viss fattning.”
Undra hur högt intresset för en spelare med Piluts skadehistorik är från andra Schweiziska klubbar. Om han inte skulle få något bud därifrån och vi redan spikat vår backsida, med allt vad det innebär, var ska han då ta vägen? Jag vägrar att han skulle hamna hos en SHL- konkurrent.
Inte för att va sådan men favorit i repris!
Jag vet ![]()
Sluta teasa oss Larry ![]()
Någon form av blågul flagga med vita moln…måste vara klar!
Ok, detta är inte ett rykte på något sätt, jag vill inte sprida skit. Men jag har hör via en MYCKET säker källa att en viss J Fast eventuellt kommer att flytta hem till Jönnet i Augusti.
Vad det innebär har jag ingen aning om. Men nu har jag skvallrat lite i varje fall.
Tror ingenting är omöjligt. Även om en spelare säger A så händer saker med tiden som ändrar planerna och så blir det B. Vore grymt kul att se han i HV en gång till iaf.
Vet man ens om han kan spela hockey någonsin igen? En bruten nacke skojar man inte bort.
Brian O’Neill har gjort det rätt bra
Han trodde han skulle kunna spela denna säsong så då är det nog inte så farligt med fortsättningen
Jag har ingen aning om vad detta betyder, jag vet bara att ryktet jag har fått till mig angående en hemflytt är STARKT. Som sagt hans skada var otäck. Men visst väcker det lite pirr i magen ![]()
Du har PM