Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Det är fan skamligt om man slarvar bort Malte också. Det är riktigt illa, han är en jättetalang som förmodligen kommer vara förlorad inom ngt år ändå. Men ett oerhört stort minus kan jag tycka för Hv som förening. Speciellt om han väljer att spela i ett annat SHL lag för sin egna utveckling. HP valde ju denna väg också.

1 gillning

Nuvarande trupp och känsla får truppen/glaset att vara halvfullt och halvtomt på en gång?

Truppen är inte full, de har ju sagt att de letar nyförvärv.

det är hult som styr han trollar alltid bort 1-2 nyförvärv

HVs backsida nästa säsong: Hatakka, Borgman, Fransson, Alsing, Hansson, Rindell/X, Lagerberg, Annborn. Jag hade gärna sett Malte i truppen, men man väljer kanske en helt HV-fostrad Annborn.

Jag tror inte att HV slarvar bort Malte. Han kommer att draftas rätt tidigt i sommar, så jag tror han följer med brorsan och spelar i nån juniorliga i Nordamerika.

7 gillningar

Precis. NHL-klubbarna tar ju över spelare allt tidigare nu, placerar dem i juniorligan hellre än att låta dem spela kvar i Sverige ä.

Inte mycket till silly än så länge. Får väl bara be till gud och jesus att man har folk klara som spelar fortfarande.

Menade mer att om Malte skulle välja att spela i Rögle en säsong istället för att fortsätta i Hv istället, så hade det varit ett jätteminus för Hv som klubb. Plockar NHL klubben över honom så kan ju Hv inte göra något.

1 gillning

Fast det stämmer ju inte, Basse ville ju faktiskt hem efter sejouren i både Djurgården och Linköping, men Hv totalt ointresserade. Han borde efter det ha fått nog som många andra hvprodukter. Men Jag vet att det kan ändras och det räcker med att det byts lite folk i föreningen. Annars hade ju inte Stillman, Lindbom, Albrandt mfl ens tänkt tanken att komma tillbaka :blush:

1 gillning

Abols kontrakt löper ut, öppna lädret nu. Om vi inte kan locka med en förening i världsklass så kan vi väl va svartepetter och slänga pengar på folk tills vi faktiskt är en förening i världsklass igen :sweat_smile:

3 gillningar

Synd att Lettieri varit så otroligt bra i slutspelet. Annars tror jag det hade kunnat vara ett ganska realistiskt namn. Mer tveksamt nu eller?

Hoppas!

1 gillning

Vet vi det? Jag menar, det är väl inte alltid som det kommuniceras när det är ett “standardkontrakt”?

Jag tycker det känns som ett drömnamn bara, men hoppas för man ju alltid :blush:

Det har stått på flertalet ställen bla här​:backhand_index_pointing_up:t2:

3 gillningar

Malte kommer gå till Frölunda eller Rögle. Han kommer inte spela i HV iaf.

2 gillningar

Bara jag som är inne här en gång per timme och kollar efter rykten :winking_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue:?

5 gillningar

Önskar jag hade ditt tålamod…

3 gillningar

Yes, vi andra pollar i den här takten.

Smash Video Games GIF by HyperX (GIF Image)

8 gillningar

Nä jag också. Oftare än så. Man har ju fan inget liv. :rofl::see_no_evil_monkey:

3 gillningar

Nåt du vet eller drog ur röfven?