Man har gått och vankat som ett barn gör på julafton. Men istället för att kika i fönstret om tomten kommer så har man varit på precis alla medier och lite till för att se om det hänt något.
Man är fan mer besviken än ett barn som får mjuka paket av tomten. Man ligger nästan i fosterställning och skakar över besvikelsen.
Malte har en draft framför sig. Rankas högt. Det vet både Malte och agenten om. De tittar på bästa alternativ för Malte (och agent) för att hamna så högt upp som möjligt. Frölunda erbjuder en sådan miljö. Rögle erbjuder en sådan miljö. HV71 erbjuder inte en sådan miljö. Malte och agent sätter sin egen produkt främst. Det är så det fungerar nuförtiden.
Kan tycka det är ett märkligt beslut om det är Malte och hans rådgivare som tagit det. Jag kan förstå det om den klubben han draftas av i sommar mer eller mindre pekar med hela handen.
Jag menar lättare att få istid i ett bajslag än ett topplag som Rögle? Han fick dessutom väldigt mycket speltid redan i år som 17-åring.
Det kom en pojkspoling från Tingsryd som HV utbildade till en jättebra back och gav honom dessutom stort förtroende och mycket istid under säsongen. Han kommer troligtvis att draftas i första rundan i sommar.
Jag tycker det är ett bra betyg till HV. Spelarnas och agenternas vilja kan man inte rå på. Sen får vi se var Malte hamnar.
Extra tråkigt att gå miste om NHL-pengar dock. Kan tycka det är ett märkligt system. Värva talanger som du vet kommer gå till NHL inom 1-2 år, håva in storkovan. Moderklubben kan inte göra nånting.
Man kan tycka att juniortalanger skulle få mer speltid i ett bottenlag men så ser det ju inte ut. Hur många talanger skickade inte HV fram och tillbaka till HA? Tror hv tittade mer på lönekuvertet och gav minuter efter lön.
Vid skador fick inte juniorerna heller chansen utan då valde man att ta in spelare från HA från match till match.
Kolla på en toppklubb där talanger kan utvecklas i lugn och ro, bättre stöd från resten av femman och inte samma press av att de måste prestera direkt och vara ledande.
För mig är det ganska enkelt…Vi är ett betydligt sämre lag på pappret än FHC och RBK, vi har en historik av många skador och har backar på pappret med lång skadefrånvaro. Om man nu är ute efter att få möjligheten till så mycket speltid som möjligt så skulle jag säga att HV borde vara det som lockar mest… Men vill du inte vara i HV och suktar efter nytt gräs i annat shl-lag eller mer lovor i börsen, så återigen FUCK OFF!
Så länge han skriver på ett avtal efter draften så får Hv majoriteten av pengarna, även om han han inte har avtal med oss, då han representerat oss de senaste året.
Blir han dock draftad men inte skriver avtal direkt i nhl och går till Frölunda, så kommer ersättningen att minska för varje år han representerar Frölunda innan han skriver avtal
Gissningsvis skriver han avtal senast nästa sommar, så hv kommer att få majoriteten av pengarna
När vi nu har svårt att behålla / få fram egnatalanger så är jag 100% övertygad om att problemen börjar långt innan säsongen de får eller inte får speltid i SHL.
Vad har man för snack/support under, innan och efter U16. U18? Hur supportade känner fd U16 och U18 HV spelare när de tar steget mot U20?
Hur kommunicerar man med dem om nyttan av att man tar in ytterligare spets till U20. Skapar eller stör det kärleken till klubbmärket?
Ja helt sjukt, det jag menar med att folk tycker att Hampus Eriksson är en bra 4c..
Björklöven kliver upp från AS som nykommlingar och löser Wallmark och De la rose som 1c och 2c.
Hult behöver typ gjort klart med DG och Lias Andersson eller motsvarande för att det ska vara ok, även om vi skulle lösa två centrar i deras kaliber så är vår centersida sämre anna alla top 6. Det sjukaste är att Hult kommer inte ens lösa två centrar utan max en.