Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Min gissning är nej. På pappret har vi det inte illa ställt på yttrar OM nu Philp och Mysak kommer in som centrar.

Ang
Rousek
Kloos
Heponiemi
Woods
Lyrenäs

Det är i mina ögon en väldigt kapabel forwardssida på pappret i de 3 första anfallsparen, som förhoppningsvis får ut mer av sin potential med NE vid rodret.
Min magkänsla är även att Johnsen kan bli en joker som slår sig in på topp-9 i år och får ett riktigt genombrott.

6 gillningar

Nä visserligen, men jag tror väl inte man tar in en topp fyra-vinge då, utan att man placerar Rousek där.

1 gillning

Min känsla och tolkning av deras info ja.

1 gillning

"Vad vill du göra nu?

-- Ja, det är en väldigt bra fråga…det finns många bra alternativ just nu och självklart vill jag hamna på ett ställa där jag får samma känsla som förra året och ett förtroende av coacherna och att de vet vem jag är och vad man kan förvänta sig av mig. Jag kommer se över alternativen nu och sen får vi se. Förhoppningsvis kan jag hitta något som passar mig bra. Men det känns skönt att kunna ta det lite lugnt och se vad som händer. Jag vill spela på högsta nivå och fortsätta jobba för att bli en ännu bättre spelare."

Från hockeynews intervju med Rindell. Tidigare i artikeln säger han också “dem” när han pratar om HV-truppen och lyfter att BL och AB var de som trodde på honom och var viktiga för hans utveckling under året. Aningen spekulativt kanske men känns som att det inte blir HV för honom.

1 gillning

Ang - Philp - Philp

Kloos - Mysek - Rousek

Två kompletta kedjor som ändå.känns som halvt möjliga få in…

Med de som.topp tycker jag man kan drömma vidare på en liten teknisk lina

Pasic - Johnsen - heppo

Och en enklare kefja med uopgift få puck från egen zon till nåt farligt avslut som.ibland kanske även blir mål

Stålis - lindström - woods/teden/win

W/T/W beroende på form/motstånd/skada

Woods kan hoppa in i vilkem av de två föest bid behov, teden kan hoppa in i ‘tekniska linan’ vid behov

Ungtuppar trycks in här och där när behov uppstår.

Minimalt med tid till HE och Laz

Lite själslöst bygge absolut, men detta ska ju inte kvala oavsett tränare

Woods var bra. Pasic var bryta kontraktet-dålig.

Stackars Hepo.

Woods är definitivt bättre komplement än Pasic.

4 gillningar

Pricken över i:et, efter att ha läst inlägget tänkte jag påpeka exakt samma saker.

1 gillning

Woods-Johnsen-heppo bumbibjörnarna 2.0

4 gillningar

Snarare 3.0 kanske?

Teden-Kloos-Woods som lirade en del förra säsongen kanske kan ta en plats?

Enig inatt woods förtjänar mer än pasic efter förra säsongen men jag tror Woods skulle hantera olika roller i olika kedjor bättre än pasic. Om vi låser woods i en kedja och vid skador ska då pasic steppa upp och fylla andras skridskor? Jag tror inte det skulle funka, då blir det istället hela havet stormar och vi har helt nya formationer igen.

Jag tänker då att det kanske skulle fungera bättre att ge en kedja mer teknisk prägel. I vissa matcher blir det mindre speltid och i andra mer.

OSL ligger väl närmare till hands att vikariera högre upp.

Jag gillar verklogen stålmannen, potentialen att vara högt upp finns. Men han jar haft troll i klubban mer än en säsong nu.

1 gillning

Blir lite lagom nervös och sketnödig när matrialförvaltaren i det norska landslaget börjar följa HV på insta och han följer inte alls många lag.
Mina nerver. Den där instabevakningen e inte alltid så kul…

3 gillningar

Men det är väl bara ok? Norges landslag kan ju inte värva spelare från HV71 utan det är väl i så fall för att man från norskt håll ser Johnsen som ett framtidsnamn?

1 gillning

En go och glad norrman som materialare kanske inte är helt fel? Bara språket får en ju att bli glad :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Betyder ju inget alls att han börjat följa HV. Om han nu inte är “polare” med nån om e på G hit. Det sista man blir sketnödig av :wink:

1 gillning

Zuccarello. Den tar vi!

Förvisso några år på nacken nu men de fick mig att tänka på den här artikeln…

1 gillning

Åker Wolves ur Calder Cup idag så kanske veckan börjar med en trevlig HV nyhet.
Dags nu, börjar bli redigt uttråkad :wink:

7 gillningar

Ännu ett hardcore Philly fan börjar följa HV…Var det Rögle eller Eriksson Abols trives med?
(lite långsökt hopp kan man väl få ha?)

4 gillningar