Min gissning är nej. På pappret har vi det inte illa ställt på yttrar OM nu Philp och Mysak kommer in som centrar.
Ang
Rousek
Kloos
Heponiemi
Woods
Lyrenäs
Det är i mina ögon en väldigt kapabel forwardssida på pappret i de 3 första anfallsparen, som förhoppningsvis får ut mer av sin potential med NE vid rodret.
Min magkänsla är även att Johnsen kan bli en joker som slår sig in på topp-9 i år och får ett riktigt genombrott.
-- Ja, det är en väldigt bra fråga…det finns många bra alternativ just nu och självklart vill jag hamna på ett ställa där jag får samma känsla som förra året och ett förtroende av coacherna och att de vet vem jag är och vad man kan förvänta sig av mig. Jag kommer se över alternativen nu och sen får vi se. Förhoppningsvis kan jag hitta något som passar mig bra. Men det känns skönt att kunna ta det lite lugnt och se vad som händer. Jag vill spela på högsta nivå och fortsätta jobba för att bli en ännu bättre spelare."
Från hockeynews intervju med Rindell. Tidigare i artikeln säger han också “dem” när han pratar om HV-truppen och lyfter att BL och AB var de som trodde på honom och var viktiga för hans utveckling under året. Aningen spekulativt kanske men känns som att det inte blir HV för honom.
Enig inatt woods förtjänar mer än pasic efter förra säsongen men jag tror Woods skulle hantera olika roller i olika kedjor bättre än pasic. Om vi låser woods i en kedja och vid skador ska då pasic steppa upp och fylla andras skridskor? Jag tror inte det skulle funka, då blir det istället hela havet stormar och vi har helt nya formationer igen.
Jag tänker då att det kanske skulle fungera bättre att ge en kedja mer teknisk prägel. I vissa matcher blir det mindre speltid och i andra mer.
Blir lite lagom nervös och sketnödig när matrialförvaltaren i det norska landslaget börjar följa HV på insta och han följer inte alls många lag.
Mina nerver. Den där instabevakningen e inte alltid så kul…
Men det är väl bara ok? Norges landslag kan ju inte värva spelare från HV71 utan det är väl i så fall för att man från norskt håll ser Johnsen som ett framtidsnamn?